וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה חושבים בבאר שבע על המחאה התל אביבית?

יהושע בריינר

14.8.2011 / 11:00

דיירי המאהל בבאר שבע מאוכזבים מעט ממספר האנשים שהגיעו להפגנה, אך עדיין מאמינים במחאתם. על המאהל בתל אביב הם אומרים: "ברוטשילד הסתנוורו מהמעמד, פה מפגינים על עוני"

אלברטו דנקברג

(צילום: אלברטו דנקברג, עריכה: טל רזניק)

רבים הגיעו אתמול (שבת) לבירת הנגב על מנת ליטול חלק בעצרת המרכזית שהתקיימה תחת הכותרת "מדרום תצא הבשורה - הנגב דורש צדק חברתי". בתחילה ציפו מארגני העצרת בבאר שבע ל-30 אלף איש, אולם בסופו של דבר הגיעו כ-15 אלף מכל האזור ואף ממרכז הארץ, על מנת להביע הזדהות עם המאבק הדרומי לשינוי סדר היום החברתי.

עוד על המחאה החברתית:
70 אלף הפגינו בפריפריה: "המחאה משדרת עוצמה"
מרגול בהפגנה בבאר שבע: שריקות בוז ותמיכה במחאה
לקראת ההפגנות: המארגנים מצפים לעשרות אלפים

עצרת מחאה על יוקר המחייה בבאר שבע, אוגוסט 2011. דרור עינב
"פה מפגינים על עוני, מצוקה, על פינוי שרירותי מדירות". ההפגנה בבאר שבע, אמש/דרור עינב

זמן קצר לפני ההפגנה, במאהל שהוקם בסמוך למקום, התכנסו פעילים חברתיים מקומיים ומפגינים שבאו מחוץ לעיר והדגישו כי ישנם הבדלים בין המחאה שהם מנסים לעורר בדרום לבין המחאה בתל אביב. "ברוטשילד הסתנוורו מהמעמד, אבל פה בין הסטודנטים לבין הוותיקים יש כימיה", אומר שמשון בונקר מבאר שבע, "פה מפגינים על עוני, מצוקה, על פינוי שרירותי מדירות. ברוטשילד מפגינים על דברים אחרים. אני מציע לכל המפגינים בארץ להגיע ולקבל פה שיעור על איך מתגברים על המכשולים ועל הפערים, ואיך להמשיך יותר מחוזקים אחרי הוויכוחים".

שי חדד, תושב שכונה ד' בעיר, הצטרף לקריאה לשינוי חברתי ואמר כי "לצערנו הממשלה מזניחה את הנגב כבר 40 שנה. אם לא נצעק אף אחד לא ייעשה את זה במקומנו".

להפגנה הגיעה גם נאור ביטון, מראשי המאהל באשדוד, שהגיע לתמוך במקומיים. "אנחנו כאן מפגינים סולידריות בין כל המאהלים בארץ", הוא אומר, "הכוונות שלנו הן אמיתיות ואנחנו מקווים ששבוע אחרי שבוע שבו אנחנו מוחים, הממשלה תבין שחייבים לשנות את סדר היום החברתי במדינה".

  • עוד באותו נושא:
  • באר שבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully