וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התייאש מהר: פולנטי פרש מהמרוץ לנשיאות ארה"ב

מושל מינסוטה לשעבר ששאף לזכות במועמדות הרפובליקנים ספג מכה אנושה כשהגיע רק שלישי בבחירות-הדמה באיווה, הרחק אחרי בכמן ופול השמרנים, ולמרות שרומני ופרי המובילים כלל לא השתתפו

תאגיד כאן

(צילום: באדיבות הערוץ הראשון, עורך: יותם בן-דוד)

המרוץ הקצר לנשיאות של טים פולנטי: פחות משלושה חודשים חלפו מאז הכריז מושל מינסוטה לשעבר כי יתמודד על מועמדות המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ארצות הברית, וכבר הוא פורש מהמרוץ. "היינו צריכים קצת תנופה כדי להמשיך ולהתקדם הלאה, אך זה לא קרה", הסביר פולנטי את החלטתו בראיון לרשת ABC. "אני מסיים את הקמפיין שלי, אבל אני מוה מאוד לאנשים שנתנו לי הזדמנות להציג את עמדותיי, ולתומכיי ואנשי הצוות שלי שהיו כה נאמנים".

פולנטי החליט על הפרישה לאחר שנחל אכזבה גדולה כשהגיע רק למקום השלישי בבחירות-דמה שנערכו בסוף השבוע בקרב מצביעי המפלגה במדינה איווה, בפער ניכר משני המועמדים שהגיעו למקומות הראשונים - מישל בכמן ורון פול.

לקראות בחירות 2012 בארה"ב - עוד כותרות בוואלה! חדשות:
בכמן ניצחה בבחירות-דמה, פרי נכנס למרוץ
יום הולדת 50 לאובמה: קיבל במתנה כסף לקמפיין
שוב מהפך בסקרים: אובמה מוביל על רומני ב-13%
רפובליקנים 2012: הלו, מישהו פה רוצה להיות נשיא?

טים פולנטי, מושל מינסוטה לשעבר, מתמודד על מועמדות המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ארה"ב, בנאום במהלך בחירות-השמה במדינת איווה, 13 באוגוסט 2011. AP Photo/Charlie Neibergall, AP
השקיע מיליון דולר בקמפיין באיווה לבדה. פולנטי בכנס בסוף השבוע/AP, AP Photo/Charlie Neibergall

ההפסד של פולנטי היה צורב במיוחד משום שבכמן ופול זכו כל אחד בכמות קולות כמעט כפולה ממנו, אף שהם נחשבים למועמדים שמרנים קיצוניים שאינם בעלי סיכוי רב לזכות באמון הציבור האמריקאי הרחב ו"לגנוב" קולות ממצביעי הנשיא אובמה, בעוד הוא עצמו נחשב למתון ושקול יותר. זאת ועוד, באירוע באיווה כלל לא השתתפו שני המועמדים הנחשבים למובילים מטעם המפלגה - מושל מסצ'וסטס מיט רומני ומושל טקסס ריק פרי.

כשלונו של פולנטי בן ה-51, שהיה פופולארי ביותר במהלך שתי הכהונות בהן כיהן כמושל מינסוטה, אף מתעצם אם לוקחים בחשבון את העובדה שהשקיע בשבועות האחרונים כמיליון דולרים בתעמולה באיווה לבדה. בתחילת ההתמודדות, היו דווקא רבים שצפו כי הוא עשוי ולהפוך ל"סוס השחור" של ההתמודדות ולהפתיע רבים, אבל בשבועות האחרונים נראה היה שהקמפיין שלו פשוט לא מתרומם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully