וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "המחאה מרגשת, יש להטיל מסים על עשירים"

שר הביטחון אהוד ברק אמר כי על הממשלה לראות במחאה הזדמנות ולא איום והציע פתרונות: להטיל מסים על דיירי מגדלי אקירוב ולקצץ בתקציב הביטחון. "דיור בר השגה הוא לא איזה לוקסוס"

שלומי גבאי

(צילום: ערן גילווארג, שלומי גבאי, אלברטו דנקברג ובכר שינאווי, עריכת וידאו: טל רזניק)

שר הביטחון, אהוד ברק, התייחס היום (ראשון) למחאה על יוקר המחיה ומחירי הדיור הגבוהים ואמר כי היא מרגשת אותו. "אני חושב שאנחנו ברגע של חסד, הזדמנות ולא איום. הזדמנות לעשות שינוי עמוק מאוד באמנה שבין האזרחים לבין הממשלה. דווקא בצל הטלטלה העולמית, לייצב את הכלכלה שלנו בהתאם לערכים שלנו, מה שמתאים לנו. זו הזדמנות לעשות 'ניו דיל' אמיתי ולהכניס סדר עדיפויות. מה שקורה סביב המחאה הזאת באמת מרגש. דיור בר השגה הוא לא איזה לוקסוס", אמר ברק בראיון לגלי צה"ל.

ברק הוסיף כי הוא מודע לכך שחלק מהפתרון עלול להיות קיצוץ בתקציב הביטחון. "נכון, צה"ל ומערכת הביטחון יישאו בעול יחד עם כולם. כשתהיה תכנית אמיתית, לא טלאי על גבי טלאי, גם אנחנו נשתתף בה. אנחנו כבר מטפלים בזה. בתקציב של עשרות מיליארדים ויש דברים שתמיד אפשר עוד לבדוק ועוד לייעל ואנחנו נמשיך לעשות. יש לנו צוות מסרקות ברזל ונעבור על תקציב הביטחון שורה שורה".

האם צריך לקצץ בתקציב הביטחון? בואו לדבר על זה בפייסבוק
עוד על מחאת האוהלים:
לבני: "נתניהו לא מבין שהמוחים רוצים ישראל אחרת"
70 אלף הפגינו בפריפריה: "המחאה משדרת עוצמה"
חודש למחאה: "גל מדהים של יצירתיות וחשיבה אמיצה"

שר הביטחון הסביר כי חלק נוסף בפתרון לבעיה הוא העלאת המסים לעשירים. "יש לנו טווח קצר ומיידי של דיור, של חינוך, של מוצרי יסוד, שניתן לפתור על ידי המיסוי על העשירים וטיפול אמיתי בריכוזיות ובתחרותיות. אני במקרה גר במקום שאם יטילו על כל תושביו מס, כמו בקיסריה או כפר שמריהו, הם כולם יעמדו בזה".

יו"ר האופוזיציה ציפי לבני, התייחסה אף היא למחאת האוהלים ואמרה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו אינו מבין את מהות המחאה שהתעוררה באחרונה במדינה. "נתניהו לא מבין שהמפגינים רוצים ישראל אחרת", אמרה לבני בראיון לקול ישראל. "רק כשהוא יבין זאת – הוא יוכל לבצע שינוי. מבחן הרצינות זה לא נאום או מינוי ועדה. נתניהו הקים צוותים ענקיים וקבינט כלכלי ענק. זו הוועדה ה-21 שהוקמה. אבל המבחן האמיתי הוא התקציב. על נתניהו לפתוח את תקציב 2012 ולהתחייב שהוא מגיש תקציב חדש לכנסת. מתוך הסירוב הזה והוועדות המנופחות, לא נראה שיש רצון בשינוי אמיתי של סדרי העדיפויות. לא צריך ועדות צריך מנהיגות. הצעתי לנתניהו פעמיים ממשלת אחדות שמבוססת על הסדר ועל שינוי מוחלט של הממשלה".

  • עוד באותו נושא:
  • אהוד ברק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully