וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: "נתניהו לא מבין שהמוחים רוצים ישראל אחרת"

יום לאחר שהמחאה החברתית הציפה גם את הפריפריה, אומרת יו"ר האופוזיציה כי רק כאשר נתניהו יבין את דרישת המפגינים הוא יוכל לבצע שינוי. השר ארדן: "לבני רתומה להעמקת המחלוקות"

שלומי גבאי

(צילום: ערן גילווארג, שלומי גבאי, אלברטו דנקברג ובכר שינאווי, עריכה: טל רזניק)

יום לאחר ש-70 אלף בני אדם הפגינו בערי הפריפריה בדרישה לצדק חברתי, טוענת הבוקר (ראשון) יו"ר האופוזיציה ציפי לבני כי ראש הממשלה בנימין נתניהו אינו מבין את מהות המחאה שהתעוררה באחרונה במדינה. "נתניהו לא מבין שהמפגינים רוצים ישראל אחרת", אמרה לבני בראיון לקול ישראל. "רק כשהוא יבין זאת – הוא יוכל לבצע שינוי. מבחן הרצינות זה לא נאום או מינוי ועדה. נתניהו הקים צוותים ענקיים וקבינט כלכלי ענק. זו הוועדה ה-21 שהוקמה. אבל המבחן האמיתי הוא התקציב. על נתניהו לפתוח את תקציב 2012 ולהתחייב שהוא מגיש תקציב חדש לכנסת. מתוך הסירוב הזה והוועדות המנופחות, לא נראה שיש רצון בשינוי אמיתי של סדרי העדיפויות. לא צריך ועדות צריך מנהיגות. הצעתי לנתניהו פעמיים ממשלת אחדות שמבוססת על הסדר ועל שינוי מוחלט של הממשלה".

מחאת האוהלים - כותרות אחרונות
70 אלף הפגינו בפריפריה: "המחאה משדרת עוצמה"
מרגול בהפגנה בבאר שבע: שריקות בוז ותמיכה במחאה
המאהל שלי: הכירו את פעילי המחאה מדן ועד אילת
הנחיה מראש הממשלה: לא לפנות אוהלים
חודש למחאה: "גל מדהים של יצירתיות וחשיבה אמיצה"

עצרת מחאה על יוקר המחייה בבאר שבע, אוגוסט 2011. דרור עינב
"יש כאן מחאה מוצדקת בעשרות נקודות שבמשך עשרות שנים לא טופלו". המחאה נגד יוקר המחיה בבאר שבע, אתמול/דרור עינב

לבני התייחסה גם לנושא המדיני ולכוונת הפלסטינים לפנות לאו"ם לצורך הכרה במדינה פלסטינית. "אני מתנגדת למהלך פלסטיני של הכרזה חד צדדית", אמרה יו"ר האופוזיציה. "הפלסטינים אותם פלסטינים. מה שהתחלף זה הממשלה. ראש הממשלה הצליח לייצר חוסר אמון מוחלט. הוא מנסה לפתור את הבעיות בנאומים. הוא מדבר מילים שהוא אינו מאמין בהם".

לדברי לבני, "נתניהו היה צריך להמשיך את המשא ומתן מהמקום שבו הפסיק. שמרנו על כל האינטרסים החיוניים לישראל. לא היו תנאים מוקדמים כשנתניהו נבחר. נתניהו מביא את ישראל למצב שבו מתחננים להיכנס לחדר המשא ומתן. חלה שחיקה עצומה במעמד של מדינת ישראל, אבל עדיין ניתן למנוע את זה – אנחנו בדקה ה-90. ניתן עדיין למנוע הכרזה חד-צדדית על מדינה פלסטינית. צריך להיכנס לחדר המשא ומתן בכל התחומים: גם לקראת ספטמבר באו"ם וגם על רקע ההפגנות בפנים".

עצרת מחאת הדיור, יוקר המחייה בעפולה, אוגוסט 2011. בכר שינאווי
"מבחן הרצינות זה לא נאום או מינוי ועדה". עצרת המחאה בעפולה, אתמול/בכר שינאווי

בתגובה לדבריה של לבני אמר השר להגנת הסביבה גלעד ארדן בראיון לקול ישראל כי "מוזר לשמוע את גברת לבני אומרת את הדברים. היא רתומה להעמקת המחלוקות והקרעים בחברה הישראלית. היא תעניש את מדינת ישראל ולא תיזום ממשלת אחדות". ארדן התייחס גם למחאה החברתית ואמר: "יש כאן מחאה מוצדקת בעשרות נקודות שבמשך עשרות שנים לא טופלו. ראש הממשלה בצדק אומר: אני רוצה לקבל המלצות. בצדק הוקמה ועדת טרכטנברג".

הדברים באו על רקע ההפגנות שהתקיימו אתמול בקרוב לעשרים מוקדים ברחבי הארץ. ברוב האזורים עמדו המפגינים בציפיות המארגנים: בחיפה התכנסו כ-25 אלף בני אדם, בבאר שבע כ-15 אלף, בעפולה כ-12 אלף ובנתניה מחו כעשרת אלפים מפגינים. במודיעין, לעומת זאת, התקהלו 3,000 מפגינים בלבד. הפגנות נוספות נערכו באילת, דימונה, בית שאן, קריית שמונה, רמת השרון, הוד השרון, נהריה ופתח תקווה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully