וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנחיה מראש הממשלה: לא לפנות אוהלים

13.8.2011 / 0:01

ראש הממשלה שוחח עם השר לביטחון פנים וביקש לוודא כי לא הוגשו בקשות לפינוי מאהלים, וכי המשטרה תכבד כל בקשה להפגנה מטעם המחאה. מחר יתקיימו 12 הפגנות ברחבי הארץ אך לא בתל אביב

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שוחח אמש (שישי) בטלפון עם השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', על המחאה החברתית וההיערכות מצד המשטרה. ראש הממשלה ביקש לוודא שלא הוגשו עוד בקשות לפינוי מאהלים ברחבי הארץ, וכן ביקש לוודא כי המשטרה מכבדת כל בקשה להפגנה שהוגשה ברישיון כדין מטעם המחאה. מבדיקה שנערכה במשרד לביטחון פנים עלה כי עד כה לא הוגשו בקשות לפינויים, וסוכם כי כל בקשה תיבחן משפטית ותקבל את אישורה של המשטרה.

מחאת האוהלים - כותרות אחרונות:
יוצאים מהמרכז: 12 הפגנות יערכו מחר ברחבי הארץ
חודש למחאה: "גל מדהים של חשיבה אמיצה"
המאהל שלי - הכירו את פעילי המחאה מדן ועד אילת
מרגול מצטרפת: תופיע מחר בעצרת המחאה בבאר שבע

מוקדם יותר הגיע פקח מטעם עיריית תל אביב למאהל שדרות נורדאו בעיר, והוציא צו פינוי מיידי לסוכה שנמצאת בתחילת השדרה. יצויין כי הסוכה משמשת כמטבח המאהל והיא נמצאת במקום מיום הקמתו לפני כשבועיים. לפני כן הגיע למקום גם פקח מטעם "הסיירת הירוקה", וטען כי קיבל הוראה לפנות את הסוכה על פי סעיף של חוק שמירה על הסדר והניקיון, אך שב על עקבותיו לאחר שהתעוררה התנגדות לפינוי בקרב יושבי המאהל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צו פינוי למטבח המאהל. מתחם המחאה בשדרות נורדאו בתל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

אנשי המאהל סיפרו לוואלה! חדשות כי פעולה זאת היא בניגוד למה שהובטח להם מהעירייה, וכי סגנית ראש העיר, מיטל להבי, ביקרה אתמול במקום וציינה כי לא קיבלה כל החלטה לפנות שום חלק מהמאהל. "אנו קוראים לעירייה להבהיר באופן חד משמעי את עמדתה בעניין", מסרו חברי המאהל והוסיפו כי "למרות הניסיונות לפינוי, המחאה תימשך".

בתוך כך, בערי האוהלים בכל הארץ המשיכו בהכנות האחרונות לקראת שבת נוספת של הפגנות, כאשר הפעם מוקדי המחאות יהיו ערי הפריפריה. "אני קורא לכל העם היקר שלנו לבוא ולתמוך בנו הצעירים פעם נוספת במוצאי שבת", אמר הערב יו"ר התאחדות הסטודנטים, איציק שמולי, בקבלת השבת שנערכה במאהל בשדרות רוטשילד בתל אביב.

"המאבק שלנו הוא מאבק חברתי שנוגע לכל העם בישראל. יוקר המחיה פוגע בכולנו, ללא קשר לעמדות הפוליטיות או למקום המגורים". בקבלת השבת השתתפו רבנים מארגון צהר, תנועות הנוער, ארגונים חברתיים וגרעין של בני עקיבא. "כולנו מאוחדים תחת קורת גג אחת", הוסיף שמולי.

ההפגנות יתקיימו מחר ב-12 מוקדים ברחבי הארץ, כאשר האירועים המרכזיים צפויים להתקיים בבאר שבע, עפולה וחיפה. בנוסף, ייערכו הפגנות באילת, מודיעין, דימונה, בית שאן, קריית שמונה, מודיעין, רמת השרון, נתניה ופתח תקווה. בנוסף, באשקלון צפויה להתקיים צעדה תחת הכותרת "מצעד החיים", בטענה כי מעמסת יוקר המחיה קוברת את האזרחים בעודם בחיים. המפגינים ייצעדו כשהם עטופים בתכריכים ויקראו לממשלה - "אל תקברי אותנו בחיים".

עדכון ראשון: 23:27

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully