וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ארה"ב לא מגנה את אסד כדי לא להתעמת עם טורקיה"

ניר יהב

13.8.2011 / 11:44

מקורות רמי דרג דיווחו שאובמה מעוניין לשמור על יחסיו עם אנקרה, ולכן ממשיך להימנע מלקרוא לאסד להתפטר, חרף האלימות בה נוקט הנשיא הסורי. עם זאת, אמרו, מדיניות זו לא תימשך לנצח

וושינגטון עדיין נמנעת מלקרוא לנשיא סוריה בשאר אסד לעזוב את תפקידו, כדי לא להביך את טורקיה. כך אמרו הבוקר (שבת) מקורות המוגדרים מהימנים לעיתון "אל-חיאת", הרואה אור בלונדון. לפי הדיווח, ארצות הברית והנשיא ברק אובמה מעוניינים לשמור על שיתוף הפעולה עם אנקרה בכל הנוגע לנעשה במזרח התיכון - ובייחוד לגבי סוריה - ולכן אינם יוצאים בהצהרה הקוראת לאסד לוותר על כסאו.

עוד הוסיפו המקורות כי ארצות הברית נותנת סיכוי ליוזמה הטורקית במסגרתה "יוקצבו לאסד 15-10 יום להפסיק את האלימות ולקדם רפורמות ברורות". לכן, הבהירו המקורות, הבית הלבן סבור שככל שנוקפים הימים, סוריה תהיה טובה יותר ללא אסד. "האווירה בוושינגטון מצביעה על כך שהתקבלה החלטה לקרוא לאסד להתפטר. זו רק שאלה של זמן", אמרו.

כותרות אחרונות בנושא:
13 נורו למוות אתמול בתום תפילות הרמדאן
"טורקיה חוששת מהסלמה בגבול עם סוריה"
וושינגטון "צפויה לקרוא" לאסד לפרוש, אך מתי?

גולים סורים מפגינים נגד בשאר אסד ושלטונות סוריה, טריפולי, לבנון, 24 ביוני 2011. רויטרס
מדינות המערב מגנות בתוקף את סוריה, אך מסרבות לקרוא לו להתפטר/רויטרס

מזכירת המדינה, הילרי קלינטון, האיצה אתמול במדינות העולם לעצור את יחסי המסחר עם סוריה, בשל הדיכוי האלים של ההפגנות נגד המשטר. "אנחנו דוחקים במדינות שעדיין רוכשות נפט וגז סורי, ובמדינות שעדיין שולחות נשק לאסד, במדינות שתמיכתן הפוליטית והכלכלית מאפשרת לו להמשיך בהתנהגותו הברוטלית - להצטרף לצד הנכון של ההיסטוריה", אמרה קלינטון, בראיון לרשת CBS.

אובמה וארדואן "הביעו דאגה" מהמתרחש בסוריה

אובמה וראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, שוחחו ביום חמישי על האלימות בסוריה, והסכימו כי דרישות האזרחים בסוריה למעבר למשטר דמוקרטי חייבות לקבל מענה.

בהודעת הבית הלבן נמסר כי "שני המנהיגים הביעו דאגה עמוקה בנוגע לשימוש שעושה המשטר הסורי באלימות נגד אזרחים, והביעו תמיכה בדרישות הלגיטימיות שמביע העם הסורי למעבר לדמוקרטיה". עוד נמסר כי השניים "הסכימו על הצורך בעצירה מיידית של שפיכות הדמים והאלימות נגד העם הסורי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully