וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עופר עיני: "קורא ל-800 אלף משפחות להצטרף למחאה"

לקראת הפגנת הענק שמתוכננת להיום בערב, קורא יו"ר ההסתדרות לעוד מאות אלפים להקים קול זעקה. "אני חייל המהפכה", אמר בראיון לערוץ 2, "אני נלחם גם למען מי שמרוויח מעל 8,000 שקלים"

לקראת ההפגנה הגדולה שמתוכננת להיום בתל אביב, קרא אמש (שישי) יו"ר ההסתדרות עופר עיני ל-800 אלף המשפחות שארגונו מייצג להצטרף למחאה - ועודד את כל מי שמרגיש שיוקר המחייה מכביד עליו להקים קול זעקה, מבלי לחשוש מקולם של המבקרים. "מעמד הביניים בישראל מרגיש שנמאס לו, שרע לו. מדובר בכל תחום", אמר עיני, והגדיר את עצמו כ"חייל המהפכה" המייצג את כל העשוקים בישראל.

הצעדה הגדולה תצא היום בערב מאזור המאהל שהוקדם בשדרות רוטשילד, ותגיע לרחוב קפלן, לקריית הממשלה. שם, תתקיים עצרת ענק, ומארגניה מקווים להשתתפותם של מאות אלפי בני אדם.

המחאה נמשכת - הכותרות האחרונות:
הקריאו את מגילת העצמאות ברוטשילד: "נאתחל המערכת"
לבני תוקפת: "ממשלת נתניהו היא תמצית הרע"
העגלה נוסעת, אין עצור: הורים מחו ברחבי הארץ
מחאת המגזר הערבי: "לכם אין דירה? לנו אין קרקע"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עיני, אמש בבית הוועד הפועל בת"א/מערכת וואלה!, צילום מסך

בראיון לחדשות ערוץ 2, אמר עיני כי על המחאה להיות מלוכדת, משום שהרבה גורמים מעוניינים, לדבריו, לפלג אותה. "המחאה צודקת. אנחנו מייצגים 800 אלף משפחות. אם הן יצטרפו למחאה יקרה משהו. אסור לשכוח את השכבות החלשות, את הנכים ואת הגמלאים. אנו נלחמים כל העת נגד תופעת ההפרטה, שיוצרת שכר מינימום".

ההסתדרות, כזכור, הצטרפה באופן פעיל למחאה, ואתמול קיימו אלפי עובדים עצרת מול בניין הוועד הפועל בתל אביב. עיני נאם מולם ואמר כי "אחרי הרבה שנים, איבדנו את החמלה, והפכנו למדינה קפיטליסטית: לא סתם קפיטליסטית, אלא קפיטליסטית חזירית".

בראיון, תקף עיני בחריפות את מי שטוען כי במחאה העממית מעורבות רק השכבות החלשות, וטוען כי היא נועדה להפיל את הממשלה ואת בעלי ההון. "מנסים לחנך אותנו שצריך להרוויח מעט", אמר עיני. "אני מייצג גם את הציבור הפשוט, וגם את ועדי העובדים. אסור להרוויח מעל 8,000 שקלים? האם כולם צריכים להרוויח שכר מינימום? האם מי שמתפרנס בכבוד צריך להתבייש?" שאל.

כשנשאל עיני באשר לקריאות לקיום שביתה כללית במשק, הוא סירב להתייחס לכך במפורש. הוא אמר כי ההחלטות מתקבלות בפורום שמנהלים ראשי המחאה, דפני ליף וראשי התאחדות הסטודנטים. "אני חייל לטובת המהפכה", אמר עיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully