וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני תוקפת: "ממשלת נתניהו היא תמצית הרע"

פנחס וולף

5.8.2011 / 12:50

יו"ר האופוזיציה ניצלה את הדיון של מועצת קדימה בנוגע למצב החברתי-כלכלי כדי לבקר בחריפות את הממשלה והעומד בראשה. "רה"מ לא עוסק בשינוי סדרי העדיפויות, רק בצמצום המחאה"

יו"ר האופוזיציה ציפי לבני תקפה הבוקר (שישי) בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו. במהלך ישיבת מועצת קדימה אמרה לבני כי "הצענו לראש הממשלה לפתוח מחדש את תקציב 2012. אפשר לייצר תקציב חדש. נתניהו מתנגד לזה כי הוא לא עסוק בשינוי סדרי העדיפויות, אלא באיך הוא מצמצם את המחאה, זה כל מה שמעניין אותו. תיקון יבוא קודם כל בשינוי שיטת הממשל בישראל. ממשלות שהעומד בראשן לא מייצג את טובת כלל הציבור אלא משלם את כל הכספים והאידיאולוגיה שאמורה להיות לו למפלגות סקטוריאליות קטנות - מייצר אי-אמון מוחלט במערכת".

עוד בנושא המחאה החברתית - הכותרות האחרונות:

המחאה לא עוצרת: הפגנת ענק תתקיים במוצ"ש בת"א
ההסתדרות מצטרפת למחאה: "איבדנו את החמלה"
מסמך דרישות המוחים: "חינוך חינם והפחתת מע"מ"

לבני הוסיפה כי "הממשלה הזו היא תמצית הרע הזה. היא הגדילה את תקציב המדינה כדי לממן את עצמה. הדירה מתרחקת, ילדים חושבים לחפש את עתידם במדינות אחרות והממשלה הזו מנופחת. השיח הוא לא בין עניין ועשירים, הוא שיח של צדק לא של צדקה. אנשים עובדים, משרתים, משלמים מסים וחשים שעתיד ילדיהם לא מובטח כאן. הם יודעים שכשהם משרתים יש כאלה שלא. הם הולכים לעבודה ויש כאלה שלא. הם משלמים מסים, ויש עשירים שמשלמים הרבה פחות. אפשר לשנות את זה בשינוי סדרי העדיפויות הלאומיים".

עוד אמרה לבני כי "התחומים המדיני והכלכלי קשורים זה בזה. המחאה יצאה החוצה כי מצבה הכלכלי של ישראל טוב והמצב החברתי גרוע, וככל שנידרדר במדרון המדיני הוא יתורגם לכלכלי. המצב מאפשר לעשות את השינוי ויש ממשלה שלא רוצה לעשות אותו. יש היום בעיה קשה בהגדרת סדר העדיפויות של הממשלה הזו - הפתרונות יבואו רק מתוך המערכת הפוליטית".

הליכוד: "קדימה בפאניקה אל מול נטישת המצביעים"

בנוגע לפתרונות אפשריים של מפלגתה אמרה לבני כי "סדרי העדיפויות של קדימה אחרים. אנחנו בעד תחרות אבל בתנאי שהיא לטובת האזרח. שוק חופשי לאזרחים חופשיים ולא שוק חופשי כאידיאולוגיה שאין בה תועלת לאזרחים. מפה יוצאים לדרך - שוויון בנטל מתחיל בדרישה לתרומה של כל אזרח לחברה בישראל - בשירות צבאי, אזרחי או לאומי. שוויון בנטל זה גם במיסוי הוגן - לשנות את צידי המשוואה. יש להפסיק להוריד את המסים הישירים ולהתחיל להוריד את המסים העקיפים. את זה צריך לעשות עכשיו. המע"מ על המים הוא בלתי מוצדק ובלתי הגיוני וצריך לבטל אותו,
מס הבלו מיותר לחלוטין. זה נועד לממן את ההתעקשות של נתניהו לייצר חור בקופת המסים".

ח"כ שאול מופז אמר בישיבה כי "הסכנה הגדולה שמציב קברניט לאזרחיו היא חוסר התמצאות במרחב - היא תסמונת ורטיגו. ביבי נמצא בוורטיגו. זו לא טענה אלא אבחנה ברורה". עוד אמר מופז כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו "כשל בהבנת המחאה, לא הבין את גודלה וסיפק פתרונות לא נכונים אליה. אין פתרונות קסם למציאות בישראל. ראש הממשלה פועל בשיטתיות להפוך את הצעירים לאוכלוסייה חלשה, ולצערי הוא עושה זאת בהצלחה".

"קדימה בפאניקה אל מול נטישת המצביעים שלה בסקרים, כיוון שמדובר במפלגה חלולה, שאנשיה עוזבים אותה", כך התייחסו בליכוד לדבריה של ציפי לבני. מהליכוד נמסר עוד כי "בניגוד לממשלת נתניהו, קדימה היא זו שעצרה את הבנייה במרכז הארץ, היא זו שלא סללה כבישים לפריפריה, והיא זו שלא השקיעה בהשכלה הגבוהה ובחינוך. ממשלת נתניהו יודעת לטפל במצוקה בצורה אמיתית".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully