וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות מצטרפת למחאה: "איבדנו את החמלה"

ניר יהב

4.8.2011 / 18:23

כפי שהבטיח היו"ר עופר עיני, ההסתדרות הצטרפה למאבק החברתי וקיימה עצרת מחאה תחת הכותרת "עובדים עם המחאה". עיני: "הפכנו ממדינה סוציאליסטית למדינה קפיטליסטית"

אלפי בני אדם הגיעו הערב (חמישי) לעצרת המחאה שנערכה במדשאה של בניין ההסתדרות בתל אביב, תחת הכותרת "עובדים עם המחאה". פעילי תנועת הנוער העובד והלומד וכן עובדים מארגונים כמו חברת החשמל, התעשייה הביטחונית, נעמת, תנובה, שירותי הכבאות, הבנקים השונים, עובדי רכבת ישראל ורשות שדות התעופה ועובדי עירייה הגיעו כדי להביע תמיכה במחאה החברתית המתפשטת. המשתתפים הניפו שלטים עליהם נכתב, בין היתר: "תומכים במחאה החברתית", "העובדים דורשים צדק חברתי" ו-"עובדים עם המחאה".

מחאת האוהלים - כותרות אחרונות:
חשד: פעילי שמאל הציתו מאהל ימין בשדרות רוטשילד
לא רק דיור: במאהל בת”א קוראים לשחרור פולארד
איפה מפגינים היום? מפת המחאות המלאה

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, אמר בנאומו במהלך העצרת כי "אחרי הרבה שנים של שינוי תפיסה ממדינה סוציאליסטית, איבדנו את החמלה והפכנו להיות מדינה קפיטליסטית. אבל לא סתם קפיטליסטית, אלא קפיטליסטית חזירית". לדבריו, "ממשלות ב-20-25 השנים האחרונות, בתהליך מגמתי, הלכו וחיסלו את הכוח המאורגן. אין קשר בין מה שקורה בכלכלה למה שקורה בכלכלה איתנו. מחירי הדיור שעלו בשנים האחרונות הם לא גזירה משמיים - זו תולדה של החלטות ממשלה לבנות פחות. וכשיש פחות דירות ויותר אנשים שרוצים לקנות דירות – המחירים עולים. ומי המרוויח העיקרי? הממשלה, לא אף אחד אחר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מזלנו שאנו מאוגדים". העצרת במדשאת ההסתדרות, הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך

עיני פנה לראש הממשלה ואמר: "נתניהו, תקשיב לעם, תשמע אותו. אין כאן אנשים ממפלגה מסוימת. יש כאן ציבור שאומר: 'תשמע אותנו'. הכאב יצא מהבטן לפני כשבועיים. הצעירים חשו שהם לא יכולים יותר". עיני הוסיף כי "העובדים מצטרפים למחאה בכל העוצמה. מיד כשאמרתי שהעובדים רוצים להצטרף, אני שומע שהעובדים הפכו להיות טייקונים. חברת החשמל הם טייקונים? סונול הם טייקונים? הם עם ישראל ובקושי גומרים את החודש".

"גורמים שניסו להפריע למחאה הצודקת עשו הפרד ומשול בין חלקי הציבור", המשיך עיני, "המפתח הוא שנהיה מלוכדים. אמרו שאין מנהיגים למחאה. תנועות הנוער, הסטודנטים, כל התנועות החברתיות, צעירי האוהלים, דפני ליף וחבריה - הם המנהיגים. אנו, העובדים בכל מקומות העבודה, הולכים אחרי המחאה ונחזק אתכם כדי שהמאבק יצליח. אתם תובילו כדי שסוף סוף נביא לשינוי חברתי במדינה הזו. אני קורא לכולם לגלות אחדות וערבות הדדית".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"גורמים שניסו להפריע למחאה הצודקת עשו הפרד ומשול בין חלקי הציבור". עופר עיני, הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך

יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, איציק שמולי, פנה בנאומו לראש הממשלה, בנימין נתניהו, לאחר אישור חוק הווד"לים אתמול במליאת הכנסת. "אדוני ראש הממשלה, ביקשת ממני הידברות, על איזו הידברות אתה מדבר?", תהה שמולי, "זו כנות? זו אמינות? הגענו לשעת ההכרעה. אנחנו לא עצלנים ולא בטלנים. אנחנו נלחמים על כלכלה שפויה יותר, אנושית יותר, שלא דורסת. לכוח העובדים יש חלק מרכזי במאבק. אנחנו צריכים אתכם. אומרים שאנחנו סטלנים ושתיינים, אולי המדינה רוצה לוותר עלינו הצעירים – אבל אנו לא רוצים לוותר עליה. אנחנו רוצים כאן עתיד טוב ושפוי יותר".

יו"ר ועד עובדי התעשייה הצבאית אמר במהלך העצרת כי "יש פה טרור תעסוקתי של ממשלת ישראל. בנזיד עדשים מוכרים מפעלים. ככה רוצים לעשות לכל המדינה. מזלנו שאנו מאוגדים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

יו"ר ועד עובדות נעמת, פנינה קליין, אמרה כי "בושה שהמדינה הפקירה את ילדינו. למה מגיע לעובדות נעמת ניצול? למה מגיע להן לקבל 3,800 שקלים בחודש? בושה לממשלה שמנצלת אותנו. גם לאימהות יש מנדט לזעוק. הגיע הזמן המדינה תיקח אחריות. אם לא יקרה דבר - ניפגש בקלפי. ביבי הביתה".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully