וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה סגרה את התיק בפרשת הרפז הנוספת

גלעד גרוסמן

3.8.2011 / 10:41

לאחר שמבקר המדינה העלה חשדות נוספים במסגרת פרשת זיוף "מסמך הרפז", הודיעה המשטרה כי לא נמצאה תשתית ראייתית המצדיקה פתיחה בחקירה פלילית בנושא זה

המשטרה הודיעה הבוקר (רביעי) כי לא נמצאה תשתית ראייתית המצדיקה פתיחה בחקירה פלילית בחשדות שהעלה מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס במהלך בדיקת פרשת "מסמך הרפז". על פרטי החשדות המדוברים מוטל צו איסור פרסום. פרשת "מסמך הרפז" החלה לפני שנה ובמהלכה נעצר איש העסקים סא"ל במיל' בועז הרפז בחשד לזיוף המסמך שנחתם לכאורה על ידי האלוף יואב גלנט, בעת שזה היה מועמד לתפקיד הרמטכ"ל. לאחר שהמבקר החל בבדיקת הפרשה, הועלו חשדות נוספים בפרשה, עליהם הוטל צו איסור פרסום. המבקר העביר את הממצאים ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, שהורה לבחון אם יש לפתוח בחקירה פלילית בנושא, אולם כאמור בנוגע לחשדות אלה לא נמצאה תשתית ראייתית המצדיקה פתיחה בחקירה.

בהודעה שמסרה היום המשטרה צוין כי "בעקבות פניות שונות שהגיעו לראש אגף החקירות והמודיעין ולראש יחידת להב 433 ובעקבות פנייתו של מבקר המדינה ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, הנחה וינשטיין על קיום בדיקה במטרה לבחון האם קיימת תשתית ראייתית לפתיחה בחקירה פלילית בנוגע לחשדות לפלילים לכאורה שעלו במסגרת 'פרשת הרפז' והועברו ליועמ"ש במכתב מטעם המבקר מ-24 בינואר 2011. מדובר בחשדות שונים מהחשדות שנחקרו בפרשת 'זיוף המסמך'".

עוד צוין בהודעת המשטרה כי "הבדיקה נערכה על ידי צוות בהובלת המשטרה ובשיתוף שירות הביטחון הכללי. במסגרת הבדיקה נגבו עדויות מאנשים רבים ובוצעו בדיקות מקיפות ויסודיות של כלל הטענות שהתבססו הן על החומר שהועבר על ידי מבקר המדינה והן על חומר שנאסף על ידי גורמי החקירה. ממצאי הבדיקה העלו כי לא קיימת תשתית ראייתית המצדיקה פתיחה בחקירה פלילית בעניין זה, אם כי בבדיקה עלו היבטים שונים בתחומים אחרים אשר יש לבררם על ידי הגורמים הרלוונטיים".

במשטרה מציינים כי "ממצאי הבדיקה והמלצת הצוות הוצגו בפני היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה אשר אימצו המלצה זו. בעקבות החלטה זו יועבר חומר שהינו רלוונטי להמשך בדיקת מבקר המדינה".

בפרשת זיוף המסמך זומן הרפז לשימוע. התקיימה כבר פגישה אחת כבר, ותיתכן פגישה נוספת עם עורכי דינו: ירון קוסטליץ ויחיאל וינרוט. לאחר מכן הפרקליטות תקבל החלטה סופית האם להגיש נגדו כתב אישום בגין זיוף המסמך.


עוד בנושא:

"בועז הרפז נפגש עם המבקר ומסר פרטים חדשים"
גבי אשכנזי העיד בפני המבקר בפרשת המסמך
"אשכנזי הפעיל את הרפז כמרגל אצל ברק"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully