וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש: לבחון חקירה פלילית בפרשת מסמך הרפז

3.2.2011 / 23:21

היועמ"ש יהודה וינשטיין הורה לבחון אם יש לפתוח בחקירה פלילית בנושא "מסמך הרפז", בעקבות חשדות שעלו במסגרת בדיקת מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס. בחקירה ייקח חלק גם השב"כ

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הורה על קיום בדיקה שתקבע האם יש תשתית ראייתית לפתיחת חקירה פלילית בנושא "מסמך הרפז", בעקבות חשדות שעלו במסגרת בדיקת מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס בפרשה. כך עולה מהודעת משרד המשפטים שפורסמה הערב (חמישי). את הבדיקה יבצע צוות משולב של משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי, בהובלת המשטרה. צו איסור פרסום ל-30 יום הוצא על מהות החשדות וזהות החשודים.

שיתוף השב"כ בצוות נעשה לבקשת היועץ המשפטי, נוכח הזיקה בין החשדות הפליליים לסיכון הקיים בהיבטים ביטחוניים רגישים, ולאור הצורך לסייע בהגנה על סודות המדינה בנסיבותיו המיוחדות של תיק זה. כאמור, צוות הבדיקה יובל ע"י המשטרה.

לפני כשבוע פורסם כי פרקליטות המדינה מתכוונת להגיש כתב אישום נגד סגן-אלוף במיל' בועז הרפז בשל חלקו בפרשת "מסמך גלנט". הפרקליטות הודיעה לפרקליטיו של הרפז כי לאחר עיון בחומר הראיות, נשקלת העמדתו לדין בגין זיוף המסמך והשימוש בו בניסיון להשפיע על מינוי הרמטכ"ל.

בחודש אוקטובר המליצה המשטרה באופן רשמי להעמיד לדין את סגן אלוף במיל' בועז הרפז, החשוד שזייף את המסמך שכונה "מסמך גלנט". ראש אגף חקירות ומודיעין במשטרה ניצב יואב סגלוביץ' העביר את סיכום תיק החקירה בעניינו ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין. המלצת המשטרה באה לאחר שנאספו לדבריה די ראיות נגד הרפז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully