וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבי אשכנזי העיד בפני המבקר בפרשת המסמך

16.2.2011 / 16:12

הרמטכ"ל היוצא נשאל, בין היתר, על מעורבותו של בועז הרפז בעניינים צבאיים בלשכת הרמטכ"ל, על ידיעותיו לגבי המסמך וכן על היחסים בינו לבין לשכת שר הביטחון אהוד ברק

רק לפני יומיים הוא סיים את תפקידו, וכבר נאלץ גבי אשכנזי להסביר את התנהלותו בלשכת הרמטכ"ל. הרמטכ"ל היוצא אשכנזי הגיע היום (רביעי) למשרדו של מבקר המדינה מיכה לינדרשטראוס ופרס בפניו את גרסתו לפרשת "מסמך הרפז".

אשכנזי נשאל, בין היתר, על מעורבותו של בועז הרפז בעניינים צבאיים בלשכת הרמטכ"ל, על ידיעותיו לגבי המסמך וכן על היחסים בינו לבין לשכת שר הביטחון אהוד ברק.

אשכנזי זומן בתחילה ללשכת המבקר בעניין חקירת המשט הטורקי, אולם לבסוף הוא תושאל גם לגבי פרשיית הרפז. בשבועות הקרובים צפוי המבקר לפרסם דו"ח נוקב על התנהלות צה"ל בפרשת המסמך, בו יבקר גם את התנהלות אשכנזי ואנשי לשכתו.

בעבר כבר טען אשכנזי, כי לא היה בקשר עם הרפז במהלך כהונתו כרמטכ"ל, ולא נפגש עימו. אשכנזי, אשר העיד בעבר לטובת הרפז, יטען, ככל הנראה, כי לא הוא היה זה שנתן להרפז סיווג ביטחוני או אישור כניסה לקריה וכי הרפז, בדומה לקצינים נוספים במילואים או גורמים אחרים, עמד בקשר עם עוזרו, אל"מ ארז וינר. אשכנזי אף מכחיש בתוקף כי השתמש בהרפז כ"חפרפרת", כפי שפורסם במספר מקומות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully