וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספר חדש: "אשכנזי הפעיל את הרפז כמרגל אצל ברק"

יהושע בריינר

13.2.2011 / 11:45

בספרם של העיתונאים דן מרגלית ורונן ברגמן נטען כי הרמטכ"ל גבי אשכנזי הפעיל את החשוד בזיוף "מסמך גלנט", בועז הרפז, כמרגל בלשכת ברק. עוד נטען כי אשכנזי הגן על הרפז מהדחה מצה"ל

הרמטכ"ל היוצא גבי אשכנזי הפך את סגן-אלוף במיל' בועז הרפז לחפרפרת בלשכתו של שר הביטחון אהוד ברק, כך נטען הבוקר (ראשון) בספר החדש "הבור", השופך אור על מלחמת הגנרלים בקריה בין שר הביטחון ברק לבין הרמטכ"ל אשכנזי. מחברי הספר, העיתונאים דן מרגלית ורונן ברגמן, טוענים כי לאשכנזי ולבועז הרפז החשוד בזיוף המסמך שכונה "מסמך גלנט", היו קשרים ענפים. מערכת היחסים בין השניים הייתה, כך נטען בספר, מסואבת בהרבה מכפי שטען הרמטכ"ל היוצא.

בין היתר, מגולל הספר כיצד הציל אשכנזי את הרפז מהדחה מצה"ל ואף סייע לו לקבל סיווג ביטחוני גבוה. עוד נטען כי אשכנזי פנה לעוזרו ארז וינר וביקש ממנו לשמור על הקשר עם הרפז על מנת שזה יסייע להם בהעברת מידע על המתנהל בלשכת שר הביטחון. עוד נטען כי פעילותו של הרפז בתוך אגף המודיעין הביאה לסיכון ממשי של חיי אדם. עם זאת, על אף מעלליו באגף, כדוגמת הוצאת מסמכים מסווגים, המשיך אשכנזי להגן עליו.

"לא פסלנו אותו לתפקיד ציבורי"

עוד נטען בספר, כי הרמטכ"ל היוצא תידרך עיתונאים בעת חטיפת שלושת חיילי צה"ל בגבול הצפון בשנת 2000, ורמז כאילו החיילים היו מעורבים בעסקת סמים. על הדברים הללו סירב מחבר הספר דן מרגלית לפרט.

"הרעיון שקציני צבא פועלים מול לשכת שר הביטחון הוא בעיני סוג של מרד צבאי או לכל הפחות משהו לא תקין", אמר מרגלית לוואלה! חדשות על פרשת המסמך. "לא יכול להיות שהרמטכ"ל יעמוד בקשר עם אדם כמו בועז הרפז, אדם שאשכנזי יודע מה יש בצה"ל נגדו, ועוד יקבל ממנו מסמך ובלי לבדוק אותו יקבע כי הוא אותנטי. לדעתי לכך התכוונו עיתונאים כשאמרו כי יש 'פוטש בקריה'. אם הרמטכ"ל מראה את המסמך לאייזנקוט וגנץ, זוהי פעילות לסיכול מינוי של שר הביטחון".

לדברי מרגלית, לא היו לו או לברגמן כוונות לסכל את עתידו הציבורי של אשכנזי. "המעשים משקפים מעשה מאוד לא תקני של הרמטכ"ל היוצא, אבל מכאן ועד פסילתו לקריירה פוליטית המרחק עוד רב. לאשכנזי יש קריירה צבאית מפוארת ואם ייבחר בקריירה ציבורית - בבקשה. לא פסלנו אותו, אבל בנקודה הזאת יש עליו כתם גדול".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "מדובר בפרסום מגמתי עם חשש לדיבה שמכוון לפגוע ברמטכ"ל ערב פרישתו מצה"ל ולהוציא את דיבתו רעה. זהו 'ספר מטעם' שנכתב בחופזה ע"י שני אנשים שעמדתם ידועה מזה זמן והם נוקטים צד באופן אובססיבי במאבק להכפשת שמו של רא"ל אשכנזי ומונעים מרוח גבית של גורמים אינטרסנטיים. מקריאה ראשונית של המתפרסם עולים אינספור אי דיוקים, בנושאים שונים, המאשימים את אשכנזי במגוון אישומים שאין להן כל ביסוס והקשר בינם לבין המציאות קיים רק בדמיונם של הכותבים ומתדרכיהם. אנו מביעים שאט נפש ותמיהה מפרסום שערורייתי זה ומעיתויו המרושע והתמוה. בימים הקרובים, ולאחר שיסיים את מחויבותו הביטחונית, ישקול רא"ל אשכנזי איך לפעול בעקבות פרסום זה".

ד"ר רונן ברגמן מסר בתגובה על הדברים: "כדרכו, מפזר אבי בניהו שקרים בוטים על עצמו ובעיקר על אחרים. מטרתו אחת- למנוע את הדיון בעובדות המובאות בספר תוך יצירת ספין על ספין. בניהו עשה מאמצים קשים לשבש את העבודה על הספר. לאחר מכן, קיבל דובר צה"ל קיבל רשימה ארוכה ומפורטת של שאלות וחודש ימים כדי להגיב עליהם. הוא סירב". ברגמן הוסיף כי "ממש התחננו לראיונות נוספים עם המעורבים בפרשה, הרמטכ"ל וגורמים נוספים. גם לזה הוא סירב. כל הדברים שנמסרו בשמו של בניהו הם כזבים, אחד לאחד. הספר "הבור" יצא בעיתוי הנוכחי בגלל עיכובו הממושך בצנזורה. רצינו להוציאו לפני שבועיים. הספר אינו חפוז אלא תוצאה של עבודת תחקיר מאומצת המבוססת על כ-120 ראיונות, מאות מסמכים של צה"ל וגורמי ביטחון אחרים ואלפי קטעי עיתונות רלוונטיים. הספר אינו גירסתו של איש, בוודאי לא של שר הביטחון, הזוכה שם לביקורת חריפה ביותר. ממילא, עדותו של שר הביטחון אינה רלוונטית לכ95% מאירועים האמורים בספר. הוא פשוט לא חלק מהם. כשיתפזרו הספינים תישאר רק שאלה אחת- האם מה שכתוב בספר אמת או לא. אם בניהו רוצה להתווכח על העובדות, אני מזמין אותו לעשות זאת מולנו בכל פורום, בכל שעה. רק שיבוא. אין זה מקרה שהוא מגיב לגופו של אדם ולא לגופו של עניין". דובר צה"ל, אבי בניהו, סירב להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully