וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים נערכת למשפט מובארק - אך האם הוא יגיע?

ניר יהב

31.7.2011 / 17:44

ביום רביעי ייפתח באקדמיית המשטרה בפאתי קהיר משפטם של הנשיא המודח, שני בניו וכמה מבכירי ממשלו. בבית החולים בשארם א-שייח אומרים כי "בשעות הקרובות, יוחלט אם ניתן יהיה להעבירו"

עיניהם של אזרחי מצרים נשואות ליום רביעי הקרוב, בו ייפתח משפטו של הנשיא לשעבר חוסני מובארק, חמישה חודשים בדיוק לאחר המהפכה במדינה. על פי כתב האישום שהוגש בחודש מאי, מובארק יישפט על מתן הוראה להרג מפגינים לא חמושים, על קבלת שוחד ועל עבירות כלכליות הכוללות מעילה בכספי ציבור והשתלטות על נכסי מדינה.

במועצה הצבאית העליונה, השולטת במדינה באופן זמני עד לעריכת בחירות, התלבטו במשך שבועות ארוכים היכן לקיים את המשפט, ולבסוף הוחלט בסוף השבוע האחרון, מטעמי ביטחון, לקיימו באקדמיית המשטרה בפאתי קהיר, ולא בבית המשפט בתוך העיר עצמה. הכלובים עבור הנאשמים, ובראשם מובארק ושני בניו, גמאל ועלא, הוכנו מראש. המשפט יועבר בשידור ישיר בטלוויזיה הממלכתית.

מצרים בתקופת מעבר - כותרות אחרונות:
האנרכיה מתרחבת: פיצוץ נוסף בצינור הגז בסיני
מובארק מסרב לאכול: "הוא לא מת, אך מצבו מידרדר"
טנטאווי: "מצרים מחויבת להסכמים עליהם חתמה"
מצרים שוב בוערת: מאות אלפים הפגינו ברחובות
המהפכה החדשה וזו שקדמה לה / יוסי ביילין

יחד עם מובארק בן ה-83 ושני בניו, יעמדו לדין גם שר הפנים לשעבר חביב עאדלי, שבעה מבכירי משרד הפנים ואיש העסקים חוסיין סאלם (המואשם בין היתר במכירת גז לישראל במחיר מוזל). בגלל ההתעניינות הציבורית העצומה, הוחלט להעביר את המשפט לבניין האקדמיה, הנמצא באזור מרוחק ממרכז העיר.

"הסנגור שוחח עם מובארק שעה וחצי, ועזב לקהיר"

יש לציין כי בינתיים, כלל לא ברור אם מובארק עצמו ינכח במשפט, לנוכח הדיווחים הנמשכים על בריאותו המידרדרת. מפקד מנהלת הביטחון בדרום סיני, הגנרל מוחמד נג'יב עיסא, אמר היום כי לא קיבל שום הוראות לגבי המועד להעברתו של מובארק למשפטו בקהיר. הוא סיפר כי הוא וכוחותיו ערוכים ומוכנים להעביר את הנשיא לשעבר בצורה בטוחה לקהיר, אם רק יידרשו לכך. "אנו מעריכים שבשעות הקרובות נדע מתי עלינו להעבירו לקהיר ובאיזה אופן", הוסיף.

גורם בטחוני הוסיף הבוקר לעיתון "אל-אהראם" כי קיימת אפשרות לפיה מובארק לא יעזוב את בית החולים למשפטו בשל מצבו הבריאותי. "עורכי דינו יבקשו במקרה כזה לדחות את המשפט", הסביר. הגנרל עיסא סיפר עוד כי אתמול לא ביקר את מובארק אף אחד מלבד סנגורו, פריד א-דיב, "ששוחח עימו במשך שעה וחצי בחדרו שבקומה השלישית בבית החולים, ולאחר מכן עזב ונסע לקהיר".

הפגנת מחאה מחוץ לבית המשפט במחאה על דחיית משפטו של שר הפנים לשעבר חביב עדלי, קהיר, מצרים, 25 ביולי 2011. רויטרס
מפגינים מחוץ לבית המשפט בקהיר מביעים בשבוע שעבר את מחאתם על דחיית משפטו של שר הפנים לשעבר, חביב עאדלי/רויטרס

בשבועות האחרונים התגברה מאוד במצרים המחאה נגד העיכובים במשפטיהם של בכירי המשטר הקודם. המפגינים קראו למשטר לזרז את העמדתם לדין של ראשי השלטון הקודם, ובראשם ראש הממשלה לשעבר אחמד נזיף, שרים, בכירי מפלגת השלטון ואנשי עסקים בכירים. באחרונה נדחה משפטו של שר ההסברה לשעבר אנס אל-פקי לאמצע חודש ספטמבר. גם משפטו של עאדלי היה אמור להתקיים כבר, אך נדחה ליום רביעי וצורף למשפטו של מובארק. כל בכירי המשטר נמצאים עדיין בכלא טורה, וממתינים למשפטיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully