וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים שוב בוערת: מאות אלפים הפגינו ברחובות

ניר יהב

8.7.2011 / 17:18

המפגינים דרשו ליישם את דרישות המהפכה ולמהר להעמיד לדין בכירים לשעבר במשטרו של הנשיא המודח, חוסני מובארק. גם פעילים מתנועת "האחים המוסלמים" הפגינו לראשונה נגד השלטונות

מאות אלפי בני אדם הפגינו היום (שישי) בכיכר תחריר שבקהיר בדרישה ליישם את דרישות המהפכה ולמהר להעמיד לדין בכירים לשעבר במשטרו של הנשיא המודח, חוסני מובארק. בהפגנה, שכונתה "הפגנת הטיהור והתגמול", השתתפו מאות אלפי אזרחים מצרים, שהקימו אוהלים בכיכר שהפכה לסמל המהפכה במצרים. מדובר בהפגנה הגדולה ביותר מאז הדחתו של מובארק מהנשיאות.

מאות אלפים בהפגנה בכיכר תחריר נגד נאמני חוסני מובארק, יולי 2011. רויטרס
המפגינים אף הקימו אוהלים בכיכר. כיכר תחריר, היום/רויטרס

הפגנות המחאה נגד המועצה הצבאית העליונה ונגד ממשלת המעבר לא נערכו רק בקהיר. גם בערים אחרות כגון אלכסנדריה, סואץ, איסמעיליה ופורט-סעיד יצאו המפגינים לרחובות. בעיר סואץ, לדוגמא, התאספו אלפי בני אדם בכיכר "השהיד" וקראו ליישם את דרישות המפגינים. באלכסנדריה הציתו המפגינים בובה בדמותו של מובארק, וקראו להוציא להורג את כל בכירי המשטר הקודם שאחראים, לטענתם, להרג מפגינים.

המפגינים נשאו שלטים שהבהירו לשלטונות כי הם אינם מפולגים, אלא מאוחדים בעמדתם. לא הונפו דגלים של מפלגות, אלא רק שלטים עם סיסמאות, כגון "לא מפלגות, המהפכה שלנו היא מהפכת הצעירים". המפגינים קראו גם קריאות נגד משרד הפנים. למרות שבתחילה הודיעה כי לא תשתתף בהפגנה, החליטה תנועת "האחים המוסלמים" להצטרף למחאה נגד השלטונות.

עוד על המהפכה במצרים:
בשבוע שעבר: שוב עימותים בכיכר תחריר, מפגינים נפצעו
שר האוצר המצרי שהורשע בשחיתות נידון למאסר
מצרים: ”מובארק מתקשה לצאת מהמיטה ללא סיוע”

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully