וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר המצרי שהורשע בשחיתות נידון למאסר

על יוסוף בוטרוס-גאלי נגזרו שלא בפניו 30 שנות מאסר. הוא בעל התפקיד הבכיר ביותר בממשלו של מובארק שנשלח לבית הכלא עד כה - אך כנראה כבר הספיק להימלט ממצרים

בית משפט במצרים הרשיע היום (שבת) שלא בפניו את שר האוצר לשעבר יוסוף בוטרוס-גאלי בגניבת כספי הציבור ובניצולם לרעה. כך דיווח גורם משפטי במדינה לסוכנות הידיעות רויטרס. בית המשפט גזר על בוטרוס-גאלי, שכיהן בתפקיד תחת הנשיא חוסני מובארק, 30 שנות מאסר בפועל. כמו כן, חייב בית המשפט את השר לשעבר להשיב למדינה 30 מיליון לירות מצריות (כחמישה מיליון דולרים), ולשלם קנס בגובה זהה.

בוטרוס-גאלי הוא בעל התפקיד הבכיר ביותר במשטרו של מובארק שמורשע בפלילים מאז הסתיימה המהפכה העממית במדינה בחודש פברואר האחרון. בחודש שעבר גזר בית המשפט המצרי עונש מאסר על שר הפנים, חביב אל-עדלי, שהורשע אף הוא בניצול כספי ציבור, והטיל עליו קנס בגובה 2.5 מיליון דולרים. עם זאת, בוטרוס-גאלי נשפט שלא בפניו, ואין דיווחים ברורים לגבי מקום הימצאו, וייתכן שהוא הספיק להימלט מהמדינה.

בראשית אוגוסט צפוי להיפתח במדינה משפטו של הנשיא מובארק עצמו ושל שני בניו, עלא וגמאל. הם מואשמים כי הורו לירות במפגינים, ומיוחסות להם בנוסף האשמות שונות בשחיתות. המשפט צפוי להיערך בשארם א-שייח' ולא, כנהוג, בקהיר, ככל הנראה בשל הרצון למנוע מ"התפרצות זעם של האזרחים כלפי מובארק", כך לפי העיתון המקומי "אל-אהראם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully