וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האלפים חזרו לכיכר תחריר: "דמוקרטיה עכשיו"

27.5.2011 / 15:38

אלפי מפגינים התכנסו בכיכר תחריר שבקהיר בדרישה לזרז את הרפורמות הדמוקרטיות במדינה, ולהעמיד לדין במהרה את בכירי המשטר הישן. המארגנים הודיעו כי יקיימו בקרוב "יום זעם שני"

שלושה חודשים לאחר הדחתו של הנשיא לשעבר חוסני מובארק, התכנסו היום (שישי) אלפי אזרחים מצרים בכיכר תחריר בקהיר – הכיכר שהפכה לסמל המהפכה – בדרישה לזרז את הרפורמות הדמוקרטיות במדינה. המפגינים מחו על הקצב האיטי שבו מועבר השלטון מידי המועצה הצבאית העליונה לידיים אזרחיות. בנוסף, קראו המפגינים לשלטונות לזרז את העמדתם לדין של בכירי המשטר הקודם בגין הרג מפגינים.

מארגני ההפגנה – תנועות הצעירים שהובילו את המהפכה במצרים – קראו למפגינים להשתתף ב"יום זעם שני", כהמשך למהפכת ה-25 בינואר, במסגרתה הודח מובארק מתפקידו. המארגנים קראו לאזרחי מצרים לקיים הפגנות בערים נוספות ברחבי המדינה בקריאה לשלטון לקדם חוקה חדשה עוד לפני הבחירות לפרלמנט ולסלק סממנים מהמשטר הקודם.

תנועת 'האחים המוסלמים' הביעה התנגדות להפגנה בכיכר תחריר וכינתה אותה "הפיכה נגד העם שמטרתה לתקוע טריז בין העם לבין הצבא". המועצה הצבאית העליונה, המנהלת את ענייניה של מצרים מאז הדחתו של מובארק, הבהירה כי הצבא לא יעשה שימוש באלימות ובאש כלפי אזרחי מצרים, אך ביקשה מהאזרחים לשמור על הסדר ולהיזהר מפני גורמים שינסו, לטענתה, לפגוע בקשר בין העם לצבא.

באחרונה התרבו הדיווחים על כך שמובארק צפוי לבקש חנינה בתמורה להעברת הונו לידי המדינה. על אף שהמועצה הצבאית העליונה הכחישה מכל וכל את הדיווחים, במצרים יש רבים החוששים מכך שהמועצה הצבאית משתפת פעולה עם מובארק והמשטר הקודם וכי היא לא תעמידו לדין בסופו של דבר. אם יורשע במתן הוראה להרוג מפגינים, לא מן הנמנע שמובארק יקבל עונש מוות.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully