וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב עימותים בכיכר תחריר במצרים: מפגינים נפצעו

בהפגנה שנערכה על רקע העיכובים במשפטיהם של בכירי המשטר המצרי הקודם, ריססה המשטרה גז מדמיע על המפגינים שמצדם יידו אבנים לעבר כוחות הביטחון וקראו לנפילתו של המשטר הנוכחי

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכת וידאו: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ')

מספר מפגינים נפצעו בעימותים שפרצו הלילה (רביעי) בכיכר תחריר בקהיר בין כוחות הביטחון המצריים למאות מפגינים, כך דווח ברשת ה-BBC. במהלך העימותים פיזרה המשטרה גז מדמיע בניסיון לפזר את המפגינים, אשר רבים מהם יידו אבנים לעבר השוטרים. המשתתפים במחאה קראו להאצת התהליך המשפטי כנגד חברי השלטון הקודם. עדי ראייה סיפרו כי היה זה הארוע האלים ביותר שנראה בכיכר מזה שבועות.

עוד על המהפכה במצרים:
שר האוצר המצרי שהורשע בשחיתות נידון למאסר
כיכר תחריר צוהלת: "גאים להיות חלק מהעם המצרי"
גנרל מצרי הודה: ביצענו "בדיקות בתולים" במפגינות
סקר במצרים: 67% רוצים לשמור על הסכם השלום

העימותים החלו אתמול כשהמשטרה פינתה מפגינים שהתיישבו מחוץ לתחנת הטלוויזיה הממלכתית. לדברי פעילים, המשתתפים במחאה זו היו בני משפחותיהם של הרוגים מאירועי ההתקוממות בפברואר. לאחר שפונו התקהלו הפעילים בשנית מחוץ למשרד הפנים בקהיר ושם פרצו העימותים עם המשטרה. העימותים התגברו ועברו לכיכר תחריר ואז שוטרים רבים צבאו את הרחובות הראשיים ועשרות כלי רכב של אנשי כוחות הביטחון נראו חונים ברחובות הצדדיים של הכיכר.

לאחר שהתפזרה עננת הגז המדמיע נראו במקום מפגינים שוכבים על הקרקע, חלקם מדממים וחלקם שרויים במצב של הלם. "העם רוצה בנפילתו של המשטר", המשיכו לקרוא חלק מהפעילים. אחמד עבד אל-חמיד, בן 26, אשר לקח חלק במחאה, סיפר כי אנשים כועסים על כך שהעמדותיהם לדין של בכירים לשעבר בשלטונו של חוסני מובארק, מתעכבות.

בשבוע שעבר גזר בית המשפט במצרים חמש שנות מאסר על שר המסחר לשעבר, רשיד מוחמד רשיד.רשיד הורשע בבזבוז כספי הציבור ובספסרות. בנוסף לעונש המאסר נגזר עליו קנס בגובה של כ-1.57 מיליון דולר. ובתחילת החודש נגזרו על שר האוצר לשעבר יוסוף בוטרוס-גאלי 30 שנות מאסר לאחר הורשע בגניבת כספי הציבור ובניצולם לרעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully