וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר במצרים: 67% רוצים לשמור על הסכם השלום

ניר יהב

28.6.2011 / 21:08

למרות החשש בישראל שבמציאות שלאחר המהפיכה, שני שלישים מתושבי השכנה מדרום תומכים בשמירה על הסכם השלום עם ישראל. 11% סבורים שיש לבטל הסכם שנחתם ב-1979

שני שלישים מאזרחי מצרים תומכים בהסכם השלום עם ישראל – כך עולה (שלישי) מסקר ממשלתי שפורסם במצרים. סוכנות הידיעות הרשמית במצרים דיווחה כי על פי הסקר, 67% מהנשאלים סבורים כי על ממשלתם לשמור על הסכם השלום עם שכנתם, ישראל, שנחתם ב-1979.

הסקר, שנערך על מדגם של 1,062 מרואיינים, הראה כי 11% סבורים כי יש לבטל את הסכם השלום עם ישראל ואילו 2% טענו כי יש להכניס מספר שינויים ותיקונים בסעיפי הסכם השלום בין המדינות. 20% מהנשאלים סרבו להשיב.

באשר לשביעות רצונם של אזרחי מצרים מהמתרחש בארצם, ענו 56% מהנשאלים כי הם "מרוצים מהמצב במדינה". בתשובה לשאלה האם הם מתכוונים לגשת להצביע בבחירות הקרובות לנשיאות מצרים, השיבו 87% מהמרואיינים בחיוב.

מאז שנפל שלטונו של הנשיא המודח, חוסני מובארק, עוקבת ישראל מקרוב אחר ההתפתחויות במדינה. החשש הגדול בישראל הוא שגורמים המתנגדים להסכם השלום יתחזקו בבחירות לפרלמנט ויובילו חקיקה שתוביל לביטול ההסכם. יחד עם זאת, אחד המתמודדים הבולטים לנשיאות, עמרו מוסא, הבהיר כי יכבד את הסכם השלום וישמור עליו.

עוד בנושא:
למרות המהפכה במצרים: האנטישמיות שולטת בחינוך
האלפים חזרו לכיכר תחריר: "דמוקרטיה עכשיו"
פתיחת מעבר רפיח: בחמאס מברכים, בישראל רוצים פיקוח

לפניות לכתב:
nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully