וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טנטאווי: "מצרים מחויבת להסכמים עליהם חתמה"

ניר יהב

23.7.2011 / 16:45

ראש המועצה הצבאית העליונה במצרים, מוחמד חוסיין טנטאווי, אמר כי ארצו "תמשיך להשקיע מאמצים בתהליך השלום". בנאום שנועד להרגיע את המחאה הגוברת, הוסיף: "נחזק את זכויות האזרח"

"מצרים מחויבת לכל ההסכמים עליהם היא חתומה" – כך הבהיר היום (שבת) ראש המועצה הצבאית העליונה במצרים, הגנרל מוחמד חוסיין טנטאווי בנאום לציון 59 שנים למהפכת הקצינים החופשיים. "נמשיך להשקיע מאמצים למען תהליך השלום במזרח התיכון", הוסיף. "מצרים גם תמשיך לסייע לאחיותיה הערביות". עוד אמר כי ארצו מעוניינת לשמור על יחסים הדוקים עם כל מדינות העולם.

על רקע התחדשות העימותים בין מפגינים וחיילים במספר ערים במצרים, אמר עוד טנטאווי כי השלטונות נחושים להמשיך ולבנות מדינה חזקה. טנטאווי, המנהל בפועל את ענייניה של מצרים מאז הדחתו של הנשיא לשעבר חוסני מובארק, החמיא לצעירים המצרים שהובילו את המהפכה שאירעה לפני מספר חודשים והוסיף כי העם המצרי "שהשיג ניצחון מפואר במלחמת 73', מסוגל להתגבר על הקשיים וליצור היסטוריה תוך שיתוף פעולה והבעת אחדות".

בנאום מפויס, שנועד להרגיע את המחאה ההולכת ומתגברת בימים האחרונים, הבטיח טנטאווי להמשיך ולקדם את מצרים ולהפוך אותה למדינה מתקדמת, חזקה ודמוקרטית, "שתביא לחיזוק החירויות וזכויות האזרחים". הוא הבטיח לקיים בחירות "חופשיות ושקופות" לפרלמנט ולנשיאות ולכונן חוקה חדשה: "כל המצרים שותפים למולדת אחת. הם חווים את הכאבים ואת התקוות. יש לנו ערכים, מסורת ועקרונות משותפים, כמו גם גורל אחד ויעד אחד. נמשיך להתמודד מול האתגרים מבפנים ומבחוץ", הוסיף. "אנו בטוחים ביכולתנו להתגבר עליהם ברוח מלחמת אוקטובר, אז השגנו ניצחון היסטורי מפואר".

עוד בנושא
שליטת מצרים בסיני מתרופפת? שיבושים במעבר ניצנה
העיתונים הערבים מטילים ספק ב"תרדמת" של מובארק


לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully