וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מות הצעירה מאלרגיה: המשפחה תובעת מיליונים

גלעד גרוסמן

28.7.2011 / 11:08

קרוביה של חן אפרת מאילת, שמתה בעקבות התקף אלרגי לאגוזים, טוענים כי המסעדה שבה אכלה התרשלה, לכאורה, והגישה לה קינוח שגרם למותה. הם דורשים לפצותם ב- 5.4 מיליון שקלים

בני משפחתה של חן אפרת, הצעירה מאילת שמתה בשבוע שעבר מתגובה אלרגית לאגוזים, הגישו בימים האחרונים תביעה נגד המסעדה בתל אביב שבה ישבה. מנהלי המסעדה טענו כי לא קיבלו לידם את כתב התביעה. בימים האחרונים טענו באי כוחה של המשפחה כי באו למסעדה בתוקף צו שהנפיק להם בית המשפט, וגילו כי תיעוד ממחושב של הארוחה שהוגשה לאפרת, נעלם, לכאורה.

עוד בנושא:
שבוע אחרי התקף האלרגיה, חן מתה מוות מוחי
שם המסעדה נחשף, המנהלים: "נבדוק התקרית"
האם המשפחה זכאית לפיצויים, וממי? פרשנות

חן אפרת, בת 26 מאילת, מתה בגלל תגובה אלרגית לאגוזים בנוטלה, יולי 2011. אורי לנץ
נטען כי וידאה פעמיים שהקינוח אינו מכיל אגוזים. חן אפרת/אורי לנץ

בני משפחתה של אפרת תובעים ממסעדת "לה גופרה" פיצויים כוללים בגובה 5.4 מיליון שקלים, הכוללים בתוכם גם תשלום בגין נזקים שנגרמו להם. בכתב התביעה נטען כי אפרת סבלה מהתקף אלרגי, מכיוון שמלצרית במסעדה הגישה לה ופל בלגי ובו ממרח מסוג נוטלה, המכיל אגוזים. זאת, למרות בקשתה לקבל ממרח קקאו מסוג "השחר", שאינו מכיל אגוזים. התובעים טוענים כי אפרת, בת 26 במותה, טעמה טעימה קטנה מהקינוח, וחשה עיקצוצים בלשונה.

לאחר מכן, נטען, וידאה שנית עם המלצרית אם מדובר בממרח שהזמינה, והמלצרית טענה שוב כי מדובר בממרח נטול אגוזים. לאחר מכן, טוענים התובעים, נתקפה אפרת קוצר נשימה, אך הניחה כי מדובר בהתקף אסתמה ונעזרה במשאף ונטולין. עם זאת, מצבה החמיר, והיא פנתה לחדר המיון בבית החולים איכילוב, שם הדרדר מצבה. היא הורדמה והונשמה וכעבור כשבוע נקבע מותה. בתביעה נטען כי צוות המסעדה התרשל בתידרוך המלצרים והעובדים, ולא דאגה להסב את תשומת לבם לבקשות מיוחדות של סועדים אלרגניים. יצוין כי רופאים טוענים כי על כל אדם המודע לאלרגיה מילדות - כפי שהיה ידוע לאפרת - לשאת עמו באופן קבוע מזרק עם נוגדנים, שעשוי להציל את חייו במקרה של התקף אלרגי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully