וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס: "אין לאסד סיכוי לנצח את עמו, עליו ללכת"

נשיא המדינה הביע התפעלות מעמידתם של האזרחים בסוריה אל מול העימותים עם השלטון. "אני מאמין שעמים המעוניינים בשלום ינצחו". על הפרסומים על ביטול הסכם אוסלו: "משוללי כל יסוד"

נשיא המדינה, שמעון פרס, התייחס היום (שלישי) למהומות בסוריה ולשלטונו של בשאר אסד והצהיר כי "אסד צריך ללכת". פרס הסביר כי "אסד הרג 2,000 אנשים חפים מפשע, אלפים עצורים בבתי הכלא. ככל שיפנה את מקומו מוקדם יותר, הוא ייטיב עם עמו, אין לו סיכוי לנצח את העם". במסיבת עיתונאים שערך פרס לתקשורת הערבית הביע התפעלות מעמידתם של האזרחים בסוריה ואמר כי "קל לצאת להפגין, אך כשיורים עליך? זה מדהים. אומץ לבם ועמידתם מעוררי כבוד, ואני מאמין שעמים המעוניינים בשלום ינצחו".

עוד באותו נושא:
סוריה: ציפייה להפגנות גדולות כהזדהות עם חומס
סוריה: שבוע דמים בחומס - בדרך למלחמת אזרחים?
פרס: "צריך לבחור אם להיות מנהיג או מונהג"

"לשוב למשא ומתן עם הפלסטינים"

הנשיא קרא במסיבת העיתונאים לשוב למשא ומתן עם הפלסטינים, ועל רקע כוונת הרשות הפלסטינית לפנות לאו"ם בספטמבר הקרוב בדרישה להכרה במדינה פלסטינית, אמר כי "ספטמבר יכול להפוך לחודש של תקווה ולא לחודש של איום ומחלוקות". פרס אמר כי הוא דן עם כל הצדדים הנוגעים בדבר וכי "הפערים לגבי המחלוקות קטנים ביותר ואני מאמין שבכוחות משותפים של ההנהגה הישראלית והפלסטינית ניתן להניע מהלך מדיני לפני ספטמבר ולשוב לשולחן המשא ומתן".

בדבריו התייחס פרס גם לפרסומים אודות בחינת האפשרות לבטל את הסכם אוסלו ואמר כי "הפרסומים על ביטול הסכם אוסלו משוללי כל יסוד ואין כוונה של הממשלה לעשות זאת".

בדבריו לא פסח הנשיא גם על מחאת הדיור הגואה ועל מחאת הרופאים ואמר כי "המחאה החברתית של מעמד הביניים בישראל היא מחאה אמיתית ורצינית. מעמד הביניים בישראל תורם תרומה משמעותית לכלכלת המדינה ומחזיק על כתפיו נדבכים מרכזיים בכלכלה ובחברה הישראלית. ישנה תחושה קשה שמעמד הביניים אינו מצליח לגמור את החודש ולחיות בכבוד". עוד אמר פרס כי בשיחות שקיים עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, השרים וחברי הכנסת בעניין הוא התרשם כי הם מכירים בחומרת המצב, והביע תקווה שהתוכנית אותה הציג ראש הממשלה לפתרון מצוקת הדיור תסייע ותקל על המצב הקיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully