וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס: "צריך לבחור אם להיות מנהיג או מונהג"

הנשיא שמעון פרס ברמיזה לרה"מ נתניהו: "מנהיג נבחן מול החלטה קשה. הוא שומע את קולות האכזבה ממחנהו. המנהיג אינו מסוגל להתעלם מהמציאות. מציאות משתנה מחייבת שינוי מדיניות"

נשיא המדינה, שמעון פרס, נאם הערב (ראשון) בטקס האזכרה הממלכתי לנשיאים וראשי ממשלות שהלכו לעולמם, בו נכח גם ראש הממשלה בנימין נתניהו. פרס סיפר על ראש הממשלה לשעבר מנחם בגין, שהיווה לדבריו דוגמה למנהיגות. דבריו מהווים, אולי, מסר לראש הממשלה.

"הכרתי בגדולתו כמנהיג, וביושרו הפטריוטי", אמר פרס בהתייחסו אל תהליך השלום שהוביל בגין מול מצרים. "בגין, שפגש מציאות חרוכה, לא נבהל והובילה כהלכה. מנהיג נבחן כשנדרש ממנו לקבל החלטה קשה. קורעת לב. והוא חש שהתמיכה אולי נשארת, אבל התומכים מתחילים לנוע באי נוחות. המנהיג נותר לבדו. הוא שומע את קולות האכזבה ממחנהו, ובחשבון קר הוא בספק אם יוכל לגייס רוב. במצב כזה הוא נבחן אם הוא מנהיג או מונהג".

"בגין היה חייב להכריע לכאן או לכאן", הוסיף נשיא המדינה. "שכן זו אגדה לחשוב שהמנהיג לבדו קובע את המציאות, או מסוגל להתעלם ממנה. מציאות משתנה מחייבת שינוי מדיניות, כדי למנוע התנגשות הרסנית. זה קרה לבגין. זה קרה לבן גוריון. זה קורה לכל מנהיג. בגין לא נבהל. לא נסוג. הוא ספג את הביקורת שבאה מבית ועמד על דעתו".

"עמדה נוספת שכיבדתי אצלו מאוד הייתה יחסו לעם. מנהיגים יודעים שלא די לומר 'מה טו?בו? אוהלייך ישראל', אלא גם לשאול מה קורה ב'משכנותייך ישראל'? שאלה זו הובילה אותו לתוכנית שיקום השכונות. כי הדאגה לפריפריה החברתית העסיקה אותו בעומק ליבו. והוא חיפש וחזר וחיפש לה תשובה".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שנאם אף הוא באירוע, אמר כי "בגין היה מנהיג לשלום, שסיפק שלושה עשורים של שלום ויציבות, וכי היעד שלנו נשאר לקיים את השלום שהושג עם מצרים וירדן, וכן להרחיבו לשאר שכננו וודאי עם הפלסטינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully