וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ביטול הסכמי אוסלו? לשכת רה"מ מטורפת"

ניר יהב

25.7.2011 / 13:42

רון פונדק, מאדריכלי ההסכם, התייחס לפרסומים לפיהם צוות בלשכת ראש הממשלה בוחן את האפשרות לבטלו. ברשות הפלסטינית נבהלים פחות: "מעשית לא נשאר ממנו כלום מלבד התיאום הביטחוני"

"יועציו של ראש הממשלה נתניהו בוחנים אפשרות לבטל את הסכמי אוסלו כי הם לא רוצים את פתרון שתי המדינות, החבר'ה האלה פשוט מטורפים" – כך אמר (שני) לוואלה! חדשות ד"ר רון פונדק, מאדריכלי הסכם אוסלו, בתגובה לפרסום הבוקר בעיתון "הארץ", לפיו צוות בראשות היועץ לביטחון לאומי, יעקב עמידרור, בוחן אפשרות לבטל את ההסכמים שנחתמו עם אש"ף ב-1993. "הם יעשו כל דבר כדי לסכל את פתרון שתי המדינות, אך הם לא מבינים שסיכול פתרון זה יוביל לשליטה של הגדה בישראל ולא לשליטה של ישראל בגדה".

עוד בנושא
ליברמן: ”פנייה פלסטינית לאו”ם - סוף להסכמים”

"הרעיון לבטל את הסכמי אוסלו מעיד על מחשבה עקומה, שמצביעה על התפיסה המעוותת של המערכת הרשמית הישראלית את המצב", הוסיף. "זה כמעט מהלך פופוליסטי שנועד לרצות קהל ולא לבחון לעומק נושא מפני שהמחיר של ביטול אוסלו מבחינה ישראלית כל כך גדול וההפסד הוא כה עצום שעצם המחשבה להתעסק בו היא בעיניי בעייתית".

לדברי פונדק, אם הסכמי אוסלו יבוטלו, ישראל תיאלץ לקבל אחריות על מיליוני פלסטינים. "הרשות הפלסטינית תתפורר ונחזור לשלם מכספי משלם המסים הישראלי את החינוך, הבריאות, הסעד והתעסוקה שלהם ולמעשה תקציב של כ-3 מיליארד דולרים ייפול עלינו. בנוסף, תקציב הביטחון הישראלי יגדל ונפגע קשות מאד בעיני העולם. אם הרשות תתפורר, המציאות הביטחונית בגדה תהפוך לנוראה ומסוכנת לישראל: יצוצו תאים לא רק של חמאס והג'יהאד, אלא גם של פתח והחזית העממית".

"מה שהכי מטריד אותי הוא שביטול הסכמי אוסלו מחסל אולי סופית את האופציה של שתי מדינות לשני עמים, כי זה למעשה הדבר המהותי שאוסלו התכוון ליצור. ואם זה יקרה, בעיני זה סופה של המדינה הציונית".

"לא אזיל דמעה על ביטול ההסכמים"

ומה חושבים הפלסטינים על האפשרות לביטול אוסלו? בכיר פתח, קדורה פארס, אמר לוואלה! חדשות כי אם אכן קיים צוות ישראלי הבוחן אפשרות לבטל את הסכמי אוסלו, הרי שהוא "משקף את רצונה של ממשלת ישראל למוטט כליל את תהליך השלום". עוד אמר כי העם הפלסטיני "לא יזיל דמעה על ביטול הסכמי אוסלו, שכן מעשית לא נשאר מההסכם כלום מלבד התיאום הביטחוני".

"היינו במצב יותר קשה", אמר פארס. "היינו בעימות אלים בעשר השנים האחרונות, ולא הוקמו שום צוותים לבטל את ההסכמים. דווקא כשאש"ף מתכוון לפנות לאותו מוסד שממנו ישראל קיבלה את הלגיטימציה שלה, ראש הממשלה מחליט לבחון את ביטול הסכמי אוסלו. ישראל מתנהגת כאילו אש"ף החליט לפנות לאירן לבקש פצצה גרעינית כדי לזרוק אותה על ישראל. אנחנו לא פונים לאירן אלא לאו"ם. אם לא לשם, לאן נלך?!".

פארס סיפר עוד כי הופתע "מהטיפשות של אלו שהקימו את הצוות לבחינת ביטול אוסלו" אך לא הופתע "כי אני חי במציאות שבה לא נותר דבר מאוסלו מלבד התיאום הביטחוני". לדבריו, אם אכן יבוטלו הסכמי אוסלו, העולם יוכל לראות טוב יותר "כמה נוראי, גזעני וקשה הכיבוש הישראלי".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully