וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "פנייה פלסטינית לאו"ם - סוף להסכמים"

פנחס וולף

17.6.2011 / 10:44

בפגישתו עם שרת החוץ של האיחוד האירופי קתרין אשטון' המשיך שר החוץ במאמצים למניעת הכרה במדינה פלסטינית. "ישראל מוכנה לחדש המשא ומתן בכל עת, הכדור נמצא בידי הפלסטינים"

שר החוץ אביגדור ליברמן נפגש הבוקר (שישי) בירושלים עם שרת החוץ של האיחוד האירופי קתרין אשטון והמשיך במאמצים לסכל את כוונת הרשות הפלסטינים לפנות לעצרת האו"ם כדי להשיג הכרה בינלאומית במדינתם. ליברמן אמר לאשטון במהלך פגישתם, כי המשמעות של מהלך חד-צדדי של הפלסטינים באו"ם היא סוף להסכמי אוסלו. "מהלך כזה יהווה הפרה של כל ההסכמים שנחתמו עד היום וישראל לא תהיה עוד מחויבת להסכמים שנחתמו עם הפלסטינים ב-18 השנים האחרונות", הבהיר ליברמן.

ליברמן הוסיף, כי "לאור עמדתו של אבו מאזן - הסיכוי לחידוש המשא ומתן הוא אפסי. אבו מאזן אינו מעוניין בהסכם, אלא בעימות, משום שזה האינטרס האישי שלו, אף שהוא מנוגד לאינטרס הפלסטיני ורבים ברשות מתנגדים לו". לדברי ליברמן, "ישראל מוכנה לחדש את המשא ומתן בכל רגע. הכדור נמצא אצל הפלסטינים".

בסוף השבוע שעבר אמר ראש צוות המשא ומתן המדיני הפלסטיני סאיב עריקאת' כי הפלסטינים מתכוונים להמשיך בתכניתם לפנות בספטמבר לאו"ם ולבקש הכרה בינלאומית במדינה פלסטינית. עריקאת תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו וטען כי אינו שותף לשלום ואינו מוכן להכיר בפתרון שתי המדינות. "שמעתי את נתניהו בבר אילן, באייפ"ק ובקונגרס. הוא הבהיר שלא יהיה כל דיון על ירושלים, לא יהיה דיון על הפליטים, שהוא חייב להיות נוכח בבקעת הירדן. זה לא מדינה, זה לתת לנו דגל לנופף בו ומוזיקה לקרוא לה המנון לאומי", אמר עריקאת. "אם ישראל תבחר בהתנחלויות ולא בשלום נפנה לאו"ם".

עוד על המשא ומתן המדיני:

עריקאת: "אם ישראל תבחר בהתנחלויות נפנה לאו"ם"
אובמה לפלסטינים: "אל תקימו מדינה בלי משא ומתן"
בכירים פלסטינים: אבו מאזן רוצה "לוותר על ספטמבר"

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully