וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזמי מחאת הדיור: "תכנית נתניהו - הונאה וציניות"

26.7.2011 / 14:11

במאהל מחאת הדיור בתל אביב הביעו זעם על התכנית שהציע ראש הממשלה לפתרון מצוקת הדיור ואמרו כי מדובר בתכנית שמסייעת בעיקר לקבלנים. "מדוע הנחות בתחבורה רק לסטודנטים?" תהו עוד

קובי אליהו

(צילום: קובי אליהו, עריכה: גדי וינסטוק)

יוזמי מחאת הדיור האשינו היום (שלישי) בקשב רב לנאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בו הציג את תכניתו לפתרון מצוקת הדיור. עם זאת, למרות הצעדים שיינקטו לדבריו החל מהשבוע הבא, במאהל לא הביעו שביעות רצון מהדברים ואמרו כי "הבוקר נזכר מר נתניהו שיש פה חוץ מאלפיון עליון גם משהו קטן ושולי שנקרא עם ישראל. אנו אמנם צעירים אך לא נולדנו אתמול. לא רק שהוא ממשיך את המדיניות הצינית שלו הוא אף מחריף אותה. נתניהו אומר קרקעות בחינם. ומי יקבל אותן? העם הנזקק בישראל? לא. מי שיקבל אותן הם הקבלנים. את זה נתניהו מציג כדיור בר השגה בחסות המדינה. הוא מציע את מנת הבית שלו: הפרד ומשול. הוא פונה לסטודנטים ומציע להם תחבורה מוזלת. מדוע דווקא להם? מדוע לא לאימהות חד הוריות?".


מחאת הדיור - הכותרות האחרונות:
הפתרון של נתניהו: "50 אלף דירות בתוך שנה וחצי"
מחאת הדיור: פעילים צעדו לבית ראש הממשלה
ראשי מחאת הדיור לא הוזמנו לפגישה עם נציגת רה"מ
מחאת הדיור: פעילים חסמו כבישים בכל רחבי הארץ

מסיבת עיתונאים בשדות רוטשילד תל אביב על פתרון שביב הציע על מחאת הדיור, יולי 2011. שי אוקנין
לא מרוצים. נציגי מחאת הדיור בתל אביב/שי אוקנין

בטרם מסיבת העיתונאים התרחשה מהומה והתגלעו ויכוחים בין פעילים חברתיים מארגונים שונים, שטענו כי גרעין המייסדים של מאהל המחאה ברוטשילד אינו מייצג את כל יושבי המאהל. הם ניסו למנוע את מסיבת העיתונאים, אך ללא הצלחה.

על פי התכנית, יתווספו לשוק הדיור 50 אלף דירות בתוך שנה וחצי. לדברי ראש הממשלה מדובר המהלך "עוקף ביורוקרטיה" שיוגבל ל-18 חודשים במתכונת של הוראת שעה. נתניהו טוען כי הבירוקרטיה במינהל מקרקעי ישראל היא שמעכבת את בניית הדירות, ולכן בכוונת הממשלה לתגבר את המינהל באנשי מקצוע נוספים שייעלו את תהליכי תכנון הבנייה ואישורם. "הרפורמה הזו, יחד עם הרפורמה של ועדות הדיור, יסתיימו עד יציאת הכנסת לפגרה", הבטיח נתניהו.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

לנתניהו היו בשורות גם לסטודנטים: על פי התכנית, יתווספו בערים מרכזיות כ-10,000 יחידות דיור חדשות ומעונות לסטודנטים, שבפרויקטים אלו הקבלנים יקבלו את הקרקע מהמדינה. כמו כן, תינתן לסטודנטים הנחה של 50% במחירי הנסיעה בתחבורה הציבורית.

בנושא הדירות להשכרה, אמר נתניהו כי יינתנו הנחות על קרקעות שיוקצו למטרה זו. "ניתן 50% הנחה על הקרקע וכל ההוזלה תלך לדייר", אמר נתניהו, "הדבר הזה מתרגם את עצמו למאות אלפי שקלים ובנוסף לזה אנו עושים מכרזים הפוכים - אנו אומרים לקבלנים במכרז הפוך: מי ייתן את המחיר הנמוך ביותר לשכר דירה".

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully