וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האמא של האי יוטויה" חשדה במחבל - ונרצחה

25.7.2011 / 18:40

מוניקה בואיסיי, ממארגני המחנה באי הנורבגי, הגיעה לשם על מעבורת לצד אנדרס בריוויק, ואף ניסתה לשוחח עמו - לשווא. כשהגיעו לאי מיהרה להתלונן על האיש המוזר - אך היה זה מאוחר מדי

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכת וידאו: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

בעוד אנדרס ברינג בריוויק, רוצח ההמונים הנורבגי שביצע את הטבח בסוף השבוע באוסלו ובאי יוטויה, מתייצב לדיון ראשון בהארכת מעצרו בבית המשפט, צפים ועולים עוד ועוד מסיפוריהם של 76 הנרצחים. אחת הבולטות היא מוניקה בואסיי, מתנדבת ותיקה וממארגנות מחנה הקיץ של מפלגת הלייבור באי בו נקטלו לפחות 68 בני אדם, שנודעה בכינוי "האמא של יוטויה". בואסיי, כך מתברר היום, הייתה על אותה מעבורת עם הרוצח, ואף ניסתה לקשור שיחה עם האיש במדי השוטר המזויפים, דקות לפני שפתח במסע ההרג הרצחני.

האקון סנדבאקן, נוסע נוסף שהיה על אותה מעבורת, סיפר על אותם רגעים. "הם ללא ספק שוחחו על מה שקרה באוסלו מוקדם יותר באותו היום", אמר. "זה היה נושא השיחה של כל מי שהיה על הסירה. הוא עמד שם עם גב זקוף, באופן שמעיד על כך שהוא לא רוצה לדבר הרבה. ממה שיכולתי לראות, הוא ממש לא היה נלהב מהשיחה כולה". לדבריו, עד שהגיעה המעבורת אל האי, כבר חשדה בואסיי בבריוויק כל כך, שהחליטה לגשת אל קצין האבטחה של האי, ועידכנה אותו על הנוסע החשוד. דקות לאחר מכן, כבר היו שניהם מתים.

עוד בעקבות הטבח בנורבגיה:
צרפת: פשיטה על בית אביו של הרוצח מנורבגיה
הצצה לנפש של רוצח המונים: "ארמגדון כלל עולמי"
הרוצח בריוויק - תומך נלהב של ישראל
בריוויק טוען שפעל לבד, תכנן במשך שנים
ויקיליקס: ארה"ב הזהירה "נורבגיה השאננה" מטרור

ראש ממשלת נורבגיה, ינס סטולטנברג, מחבק את המלכה סופיה בטקס זיכרון להרוגי הפיגועים, אוסלו, 24 ביולי 2011. רויטרס
"לרבים מאיתנו, מוניקה הייתה התגלמות התגלמות האי". ראש הממשלה סטולטנברג עם המלכה סופיה, אתמול בטקס הזיכרון להרוגי הפיגועים/רויטרס

בטקס הזיכרון שנערך אתמול באוסלו, ספד לה ראש ממשלת נורבגיה, ינס סטולטנברג. "לרבים מאיתנו, היא הייתה התגלמות האי", אמר, "וכעת היא איננה. היא נהרגה כשדאגה ושימחה צעירים מכל המדינה".

בן זוגה של בואסיי, שהגיע יחד עמה לאי, חזה בבריוויק יורה בה למוות לנגד עיניו, אך הוא עצמו הצליח להתחמק, וגם לחלץ את בתם בת ה-16 בלא פגע. בריוויק המשיך במסע הקטל, כשהוא מניח ברחבי האי גם מטעני חבלה, שלא התפוצצו. "המחבל הביא עמו את חומר הנפץ מסיבה מסוימת", סבור סנדבאקן. "הייתה לו תוכנית, אבל בשלב מסוים היא בוודאי נכשלה, אחרת הוא היה מפוצץ את חומר הנפץ הזה". האסון הקשה, כך נראה, עלול היה להסתיים בתוצאה קשה הרבה יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully