וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע הטבח בנורבגיה - תומך נלהב של ישראל

אנדרס ברינג בריוויק, רוצח ההמונים בנורבגיה, הביע במניפסט תמיכה בישראל, שמוזכרת במסמך מאות פעמים. "בואו נפסיק התמיכה המטופשת בפלסטינים ונתמוך בבני הדודים התרבותיים מישראל"

אנדרס ברינג בריוויק, רוצח ההמונים הנורבגי, שטבח בלפחות 93 בני אדם בארצו בסוף השבוע, ביטא במניפסט שפרסם באינטרנט ביום הטבח תמיכה נלהבת בישראל. תחת הכותרת "2083: הכרזת עצמאות אירופית", קרא בריוויק "לגרש את כל המוסלמים מאירופה" וכן מהגדה המערבית ומרצועת עזה. המניפסט פורסם תחת שם בדוי, ומביע תמיכה ב"לאומנות פרו-ציונית/ישראלית".

מדובר במסמך שאורכו כ-1,500 עמודים ושמה של ישראל נזכר בו מאות פעמים. כך למשל, כותב בריוויק כי לשיטתם של הערבים, ישראל הקימה מדינה בלב השטח המוסלמי והג'יהאד שמניע את האיסלאם לכל אורך ההיסטוריה מחייב אותו "לגרש את האירופאים ואת 'המתנחלים היהודים'. טעות בסיסית וחוסר הבנה של אופן החשיבה של הג'יהדיסטים, גורמים לאנשים לחשוב שהעימות עם האיסלם החל בהקמת ישראל, או בפלישה לעירק. אבל הג'יהאד הגלובלי נמשך מאז המאה ה-7".

עוד על הטבח בנורבגיה
הצצה לנפש של רוצח המונים: "ארמגדון כלל עולמי"
מתקפת טרור באוסלו: לפחות 93 הרוגים בשני פיגועים
אבי המחבל בנורבגיה: "קראתי ברשת, אני בהלם"
נורבגיה: הרוצח טוען שפעל לבד, תכנן במשך שנים
"הרוצח הפך גן עדן לגיהנום": צפו במראות הטבח בנורבגיה
החשוד בביצוע הטבח בנורבגיה: חקלאי יליד אוסלו

אנדרס ברינג בריוויק, החשוד בביצוע שני הפיגועים באוסלו, יולי 2011. רויטרס
"זה רעיון מגוחך ליצור מדינה פלסטינית נפרדת". בריוויק/רויטרס

בריוויק מצטט כלי תקשורת ישראליים ומגלה בקיאות רבה בהיסטוריה האזורית. הוא עורך סקירה היסטורית נרחבת תוך שהוא מצטט אנשי אקדמיה ישראלים כגון פרופ' אייל זיסר. לדברי בריוויק, "זה רעיון מגוחך ליצור מדינה פלסטינית נפרדת". הוא טוען עוד כי האיחוד האירופי מנסה לבנות ישות על-אירופית באמצעות שנאה לארה"ב, וישות 'ערובאית' תוך ניצול השנאה לישראל. "בואו נפסיק את התמיכה המטופשת בפלסטינים ונתחיל לתמוך בבני הדודים התרבותיים שלנו, הישראלים", הוא טוען.

סוכנות הידיעות היהודית JTA דיווחה עוד כי בפרסום נוסף באתר 'document.no', שנכתב כנראה על ידי הרוצח, מהרהר הכותב באפשרות "לקבל נאצים מתונים, בתנאי שירחיקו עצמם מהשמדת יהודים".

(עדכון ראשון: 23:00, 24.07.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully