וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי המחבל בנורבגיה: "אני בהלם"

עיתון נורבגי יצר קשר עם אביו של אנדרס בריוויק, שלא היה בקשר עמו מ-1995. המשטרה עצרה עוד שישה חשודים באוסלו - אך שיחררה אותם: "הם לא קשורים". מניין ההרוגים הרשמי עלה ל-93

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ')

משטרת נורבגיה עצרה היום (ראשון) עוד כמה חשודים במעורבות במתקפת הטרור בסוף השבוע באוסלו ובאי יוטויה, בה נהרגו קרוב ל-100 בני אדם, אך שיחררה אותם כעבור זמן קצר. לפי כמה דיווחים, מדובר היה בשישה חשודים. לא ברור מי הם האנשים ובאיזה אופן הם קשורים לפיגועים, אם בכלל. יש לציין כי בחקירתו במשטרה טען המחבל שהוציא לפועל את הפיגועים, אנדרס ברינג בריוויק, כי פעל לבדו.

בתוך כך, פירסם היום עיתון נורבגי דברים של אביו של המחבל, לפיהם הוא היה "בהלם" לגלות את מעללי בנו, עליהם למד מקריאה באינטרנט בעקבות הפיגועים. "קראתי את אתרי האינטרנט, ולפתע ראיתי את שמו ותמונתו של בני", סיפר אביו של בריוויק לעיתון הנורגבי "ורדנס גאנג". שמו המלא לא נמסר, וצוין רק כי הוא חי "אי שם בצרפת" כפנסיונר, וכי לא היה בקשר עם בנו מאז 1995. "זה היה הלם בשבילי לגלות את זה. עדיין לא התאוששתי".

טרור בנורבגיה - עוד כותרות:
ויקיליקס: ארה"ב הזהירה "נורבגיה השאננה" מטרור
נורבגיה: הרוצח טוען שפעל לבד, תכנן במשך שנים
"הרוצח הפך גן עדן לגיהנום": תמונות מהטבח בנורבגיה
בין אוקלהומה לנורבגיה: לא כל מחבל הוא איסלמי / יורם שוייצר
בכל אומה יש מטורף / דן מרגלית

פרחים לזכר נרצחי מתקפת הטרור בנורבגיה, אוסלו, 24 ביולי 2011. רויטרס
אבלים באוסלו, היום/רויטרס

מוקדם יותר אישרה המשטרה כי כוחותיה קיימו היום "מבצע" במזרח אוסלו, בו נערכה פשיטה על מבנה, הקשור למתקפת הטרור. ההודעה נמסרה בעקבות דיווח על המבצע בעיתון "ורדנס גאנג", שם נכתב כי הוא ייערך על ידי יחידת הלוחמה בטרור המיוחדת של המשטרה, המוכרת בכינוי "דלתא". בשעות הצהריים אישרה המשטרה את דבר המעצרים, אך הוסיפה כי החשודים שוחררו לאחר תשאול קצר. "הם לא קשורים בשום צורה למקרה", הבהיר דובר משטרתי, והוסיף גם כי בניגוד לכמה דיווחים, במקום לא נמצאו חומרי נפץ או חומרים כימיים.

שישה עדיין נעדרים

במשטרה, יש לציין, לקחו בעירבון מוגבל את הדברים שאמר בריוויק בחקירתו. "הוא הודה בעובדות בשני האירועים, אך לא הודה באשמה פלילית", סיפר מפקד המשטרה, אך סייג והוסיף כי "הוא אומר שהוא היה לבד, אבל המשטרה חייבת לוודא כל דבר שהוא אומר. חלק מהעדויות מהאי עוררו תהיות בשאלה אם היה יורה אחד או יותר". לפי שעה, למשטרה אין חשודים נוספים במעורבות במעשים.

מניין ההרוגים הרשמי בפיגועים עלה היום מ-92 ל-93, לאחר שפצוע נוסף מת מפצעיו בבית החולים. כך דיווחה היום רשת הטלוויזיה הנורבגית הממלכתית, NRK. שישה בני נוער שהיו במחנה הנוער שהותקף באי יוטויה עדיין מוגדרים נעדרים, ולכן החשש הוא כי מניין ההרוגים הסופי יגיע ל-99.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully