וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבל מנורבגיה בבית המשפט: יש עוד 2 תאי טרור

25.7.2011 / 17:06

לאחר שבחקירתו טען שפעל לבדו, שינה אנדרס בריוויק את גרסתו, ובדיון אמר כי 2 קבוצות שיתפו עמו פעולה. לא נמסרו עוד פרטים. מניין ההרוגים תוקן מ-93 ל-76: "היו קשיים באיסוף המידע"

אנדרס ברינג בריוויק, המחבל הנורבגי שרצח עשרות בני אדם באוסלו ובאי יוטויה בסוף השבוע, הופיע בצהריים (שני) בפני בית משפט באוסלו לדיון בהארכת מעצרו. כעבור כשעה הסתיים הדיון, ובריוויק פונה מבית המשפט בשיירה משטרתית, כפי שהגיע אליו. זמן קצר לאחר הדיון, שנערך לבקשת התביעה בדלתיים סגורות וללא נוכחות אמצעי התקשורת, הודיע השופט כי נענה לבקשת התביעה והאריך את מעצרו של בריוויק בשמונה שבועות.

אנדרס ברינג בריוויק, המחבל שרצח לפחות 93 בני אדם באוסלו ובאי יוטויה, מגיע לדיון בבית המשפט, אוסלו, נורבגיה, 25 ביוני 2011. רויטרס
מודה בעובדות, אך לא באשמה. בריוויק מובא לדיון בניידת משטרה/רויטרס

השופט, קים הגר, חשף כמה פרטים על הדברים שאמר בריוויק בבית המשפט. בין היתר, לדבריו, הודה המחבל כי הוא זה שהוציא לפועל את פיגוע מטען החבלה במשרדי הממשלה בבירה ואת טבח בני הנוער באי, במסגרת מאמציו "להציל את אירופה מהאיסלם" ו"להעביר מסר" לממשלה, ש"ייבאה המוני מוסלמים למדינה". עם זאת, הוא השיב בשלילה כשנשאל אם הוא מודה באשמה.

לדברי השופט, בניגוד לגרסה שמסר בריוויק במשטרה, לפיה פעל לבד - הפעם טען כי הוא פעל בשיתוף פעולה עם עוד שתי קבוצות. הוא לא הרחיב או הוסיף כל פרטים נוספים לגבי אותם "שני תאי טרור" שהזכיר. על פי החלטת השופט, בריוויק יישאר במעצר בבידוד, ללא מבקרים מלבד סנגורו, ללא כל גישה לאמצעי התקשורת וללא אפשרות לקבל מכתבים. עוד הוסיף השופט כי משפטו עשוי להתחיל רק בעוד שנה. "הנאשם מסר היום הצהרות שדורשות חקירה נוספת", הסביר, בהקשר לאותם שני תאים נוספים.

עם הגעתו של בריוויק לדיון, הותקפה הניידת שהסיעה אותו על ידי כמה מפגינים זועמים, שדפקו על המכונית וקראו לעברו "בוגד ארור". אחד המפגינים צעק: "כולנו רוצים שהוא ימות".

טרור בנורבגיה - עוד כותרות:
בהרוגים: אחיה החורג של יורשת העצר
הצצה לנפש של רוצח המונים: "ארמגדון כלל עולמי"
הרוצח בריוויק - תומך נלהב של ישראל
ויקיליקס: ארה"ב הזהירה "נורבגיה השאננה" מטרור

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
כלי רכב המוביל את אנדרס ברינג בריוויק, המחבל שביצע את הטבח בנורבגיה, לדיון במעצרו בבית המשפט, אוסלו, נורבגיה, 25 ביולי 2011. רויטרס
השיירה שהובילה את בריוויק לבית המשפט, היום באוסלו. המפגינים קראו "בוגד ארור"/רויטרס

בתוך כך, הפתיעו היום הרשויות בנורבגיה כשעדכנו את מניין ההרוגים בפיגועים, והורידו אותו באופן משמעותי - מ-93 ל-76 בלבד. על פי הודעת המשטרה, מתברר כעת כי בטבח באי יוטויה נהרגו רק 68 בני אדם ולא 86 כפי שדווח עד כה. במקביל, התברר כי נמנה הרוג נוסף כתוצאה מפיצוץ המטען במשרדי הממשלה באוסלו, ומספר ההרוגים שם עלה לשמונה במקום שבעה, כפי שסברו עד כה. במשטרה הסבירו את הטעות ב"קשיים באיסוף המידע באי יוטויה".

יש לציין כי גם כעת, עדיין לא מדובר במניין סופי של ההרוגים, שכן באי עדיין נמשכים החיפושים אחר נעדרים - שמספרם אינו ידוע היות שאיש אינו יודע כמה אנשים היו על האי מלכתחילה. עדות נוספת לבלבול הגדול היא העובדה שעד כה התפרסמו בתקשורת שמותיהם של שניים בלבד מבין 76 ההרוגים - בהם מוניקה בואיסיי, "האמא של האי יוטויה".

הקשר עם פולין: "רק עסקים"

במקביל, נמשכת כל העת חקירת הפיגועים, שממשיכה להסתעף ברחבי אירופה. לאחר שבבוקר ערכו הרשויות בצרפת פשיטה על בית אביו של הרוצח, הודיעו בצהריים הרשויות בפולין, כי גם הן מנהלות חקירה בגין קשרים של בריוויק עם גורמים במדינה.

וטרים ממשיכים בחיפושים אחר גופות בעקבות הטבח באי יוטויה, נורבגיה, 25 ביולי 2011. רויטרס
החיפושים נמשכים אחר גופות הרוגים, היום באי יוטויה/רויטרס

מנגנון ביטחון הפנים הפולני הודיע כי חקירתו העלתה שבריוויק קנה מחברה פולנית דשן כימי - שייתכן ושימש אותו להכנת מטעני החבלה שפוצץ באוסלו ושניסה לפוצץ גם באי יוטיויה. עם זאת, הובהר כי הרכישות היו לגיטימיות ובמסגרת החוק, ואף גורם פולני אינו חשוד במעורבות במעשה הטרור עצמו.

מוקדם יותר, הודיעה התביעה בפולין כי היא מתשאלת את בעלי חברת הדשנים לגבי קשריו עם בריוויק - אולם בהמשך הבהירה כי איש אינו חשוד בדבר. "לפי המומחים שלנו, הדשנים שקנה בריוויק בפולין לא היו קריטיים להכנת חומרי הנפץ בהם השתמש", הוסיף במסיבת עיתונאים בוורשה סגן ראש נגנון המודיעין, פאואל ביילק. "נכון לעכשיו, אין לנו כל אינדיקציה לכך שיחסיו של הטרוריסט על החברה כללו דבר מלבד עסקים".

עדכון ראשון: 15:56

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully