וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: פשיטה על בית אביו של הרוצח מנורבגיה

יינס בריוויק טען שלא ראה את בנו אנדרס 16 שנה. בריוויק יופיע היום בביהמ"ש, סנגורו ממתין ל"הערכה רפואית". בהרוגים: אחיה החורג של יורשת העצר. המשטרה: ייתכן שבאי נספו פחות מ-86

כוחות משטרה בצרפת עורכים הבוקר (שני) פשיטה על בית אביו של אנדרס ברינג בריוויק, מבצע הטבח בסוף השבוע בנורבגיה, בו נהרגו קרוב ל-100 בני אדם. כך דיווחה סוכנות הידיעות AP. לפי הדיווח, כ-12 שוטרים כיתרו את הבית בעיירה קורננל שבדרום המדינה. המשטרה המקומית אישרה את דבר הפשיטה, אך לא מסרה פרטים נוספים. יש לציין כי האב, יינס בריוויק, התראיין לאחר הרצח לתקשורת הנורבגית, וסיפר כי לא היה בקשר עם בנו באז 1995, וכי היה "בהלם" לקרוא על מעשיו באינטרנט.

בתוך כך, מתברר כי מתקפת הטרור בנורבגיה פגעה פגיעה ישירה גם בבית המלוכה: אחד מ-86 ההרוגים בטבח באי יוטויה ביום שישי הוא אחיה החורג של הנסיכה יורשת העצר של הכתר, מטה-מריט - רעייתו של הנסיך יורש העצר האקון (בנו של המלך הראלד החמישי), לו נישאה לפני כשנה. כך נמסר היום בהודעה רשמית מטעם בית המלוכה באוסלו. ההרוג, טרונג ברנסן, הוא בנו של אביה החורג של הנסיכה, שמת ב-2008. דוברת בית המלוכה, מריאן האגן, אמרה כי ברנסן, שוטר במקצועו, לא היה בתפקיד בעת שנורה למוות.

בעקבות הטבח בנורבגיה:
הצצה לנפש של רוצח המונים: "ארמגדון כלל עולמי"
הרוצח בריוויק - תומך נלהב של ישראל
בריוויק טוען שפעל לבד, תכנן במשך שנים
ויקיליקס: ארה"ב הזהירה "נורבגיה השאננה" מטרור

הנסיך יורש העצר של נורבגיה, האקון, ורעייתו, יורשת העצר מטה-מריט, בטקס לזכר הרוגי מתקפת הטרור, אוסלו, 24 ביולי 2011. AP Photo/Frank Augstein, AP
הנסיכה מטה-מריט ובעלה, יורש העצר האקון, אתמול בטקס זיכרון לנספים באוסלו/AP, AP Photo/Frank Augstein

מבצע הטבח צפוי להופיע היום לראשונה בפני בית משפט - ולדברי פרקליטו, הוא אינו מתכוון לשתוק. עורך הדין גיר ליפסטד אמר אמש כי מרשו "רוצה לספר לעולם" על המניעים שהביאו אותו לבצע את הפיגועים הרצחניים באי ולפני כן בבירה אוסלו, שבהם נהרגו קרוב ל-100 בני אדם. "הוא היה פעיל פוליטית", הסביר הסנגור לערוץ הטלוויזיה TV2, "אך הוא מצא שאינו מצליח להשיג תוצאות בכלים פוליטיים - ולכן פנה לאלימות". עוד הוסיף ליפסטד, כי הוא "ממתין להערכה רפואית" לגבי מצבו הנפשי של מרשו. בעקבות בקשת התביעה, הודיע היום בית המשפט כי הדיון ייערך בדלתיים סגורות וייסגר לכלי התקשורת.

בין הנעדרים באי: ניו זילנדית וטורקייה

התקשורת הנורבגית ממשיכה לנסות ולחשוף פרטים נוספים על הרוצח, מניעיו ותכנוניו. העיתון המוביל "אפטנפוסטן" פירסם היום כי בריוויק הודה בין היתר בחקירתו במשטרה כי התכוון להתנקש גם בחייה של הפוליטיקאית גרו הרלם ברונדטלנד, ששימשה בעבר שלוש פעמים כראש ממשלת נורבגיה מטעם מפלגת הלייבור, לפי מקורותיו של העיתון, בריוויק התכוון להגיע לאי יוטויה כשברונטלנד שהתה עליו, בביקור במחנה תנועת הנוער של מפלגתה, אבל התעכב ו"פיספס" אותה.

בנורבגיה עדיין מתקשים להגיע למניין סופי של ההרוגים במתקפת הטרור. המניין הרשמי עומד כרגע על 93 - שבעה הרוגים בפיגוע באוסלו ועוד 86 בטבח על האי - אולם המשטרה המקומית הודיעה היום כי ייתכן שמניין ההרוגים הסופי יהיה נמוך יותר. "ממה שאנחנו יודעים כעת, נראה שנוריד את מספר האנשים שנהרגו באי", אמר מפקד משטרת נורבגיה, אויסטין מילנד. הוא לא הרחיב או הסביר את הדברים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
90 הרוגים בפיגועים משולבים בנורבגיה. רויטרס
הזוועה על האי, יום שישי. השוטרים התעכבו כי הסירה שלהם כמעט טבעה בדרך/רויטרס

לצד זאת, יש עדיין אי בהירות לגבי מספר האנשים שעדיין נחשבים לנעדרים בעקבות הטבח. בתחילה דווח כי ישנם שישה כאלה, והוערך כי קפצו לים ונסחפו בזרם - אולם לא בטוח שכולם אכן היו על האי, בו נמשכים בינתיים כל העת מאמצי החיפוש אחר ניצולים או גופות. אחת מאלו שמוגדרים נעדרים היא בעלת אזרחות של ניו זילנד. לפי דיווחי התקשורת הניו זילנדית, ניו זילנד שלחה צוות הצלה לאי, העובד שם בשיתוף עם הכוחות המקומיים. בד בבד, דיווח העיתון הטורקי "הורייט" כי נערה אזרחית טורקיה נעדרת בנורבגיה, וכי ייתכן שהייתה גם היא על האי.

בד בבד, הולכת וגוברת הביקורת בנורבגיה על תפקודה של המשטרה, שהגיעה לאי רק כ-40 דקות אחרי הקריאה הראשונה, כשהרוצח השתולל כבר שעה וחצי. אתמול הודתה המשטרה כי הסיבה העיקרית לעיכוב הייתה הסירה המשטרתית שנשלחה מאוסלו לאי, מרחק של כ-45 קילומטרים, והייתה כל כך עמוסה עד שכמעט טבעה בדרך. "עם כל כך הרבה אנשים וציוד על סיפונה, היא החלה להתמלא במים, והמנוע כבה", הסביר דובר משטרתי. "היא הייתה קטנה מדי ובמצב גרוע מדי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully