וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקנדל העיתונות מתרחב: "האזנות גם ב'מירור'"

לראשונה, עדות להאזנות גם במתחרה הגדול של צהובוני מרדוק: עיתונאי לשעבר ב"מירור" סיפר ל-BBC כי הן היו "עניין שבשגרה". בין יעדי הציתות: הדוגמנית ליז הרלי, הכדורגלן ריו פרדיננד

שערוריית השחיתויות והאזנות הסתר שהפעילו עיתונים בבריטניה מתרחבת לראשונה אל מעבר לעיתוני רשת "ניוז קורפ" של רופרט מרדוק. ה-BBC חשף היום (שבת) טענות לפיהן גם בצהובון "דיילי מירור" - המתחרה הגדול של ה"סאן" וה"ניוז אוף דה וורלד" על קהל קוראי הטבלואידים בממלכה - הופעלו האזנות סתר.

פרשת ההאזנות - עוד כותרות:
קמרון "מתחרט" אבל מתגונן
מרדוק: "עובדים ייתנו את הדין"
מרדוק חטף קצפת בפרלמנט
אחד מחושפי ההאזנות נמצא מת

בתוכנית "ניוז-נייט" של תאגיד השידור הממלכתי התראיין בעילום שם עיתונאי שעבד ב"מירור" בעשור האחרון, וטען כי האזנות-סתר היו עניין שבשגרה במערכת ה"סאנדיי מירור", מהדורת סוף השבוע של העיתון. בין היתר, טען האיש כי העיתון האזין לשיחותיהם של הדוגמנית והשחקנית ליז הרלי וכדורגלן מנצ'סטר יונייטד ונבחרת אנגליה, ריו פרדיננד.

"היה כבר יום חמישי (קרוב למועד סגירת הגיליון)", סיפר המקור על אחד המקרים להם היה עד. "אחד הכתבים האזין לשיחה של ליז הרלי עם מישהי אחרת, אבל לא היה שם יותר מדי - סתם קבעו לארוחת צהריים. הם אמרו שינסו להמשיך לקראת סוף השבוע, כדי לנסות למצוא עוד משהו. כך זה נעשה פחות או יותר כל יום. היה עיתונאי אחד שהיה טוב בזה במיוחד, אז כינו אותו 'המאסטר של האומנויות האפלות' בשלב מסוים ב-2004, זה נראה היה כאילו זו הדרך היחידה להשיג סקופים". עוד הוסיף, כי ה"מירור" נהג להעסיק חקיין שהתחזה לאנשים והתקשר לידוענים כדי להשיג מהם מידע, שכלל אף תיקים רפואיים.

ריו פרדיננד שחקן מנצ'סטר יונייטד. Shaun Botterill, GettyImages
גם לו האזינו. ריו פרדיננד/GettyImages, Shaun Botterill

אלו לא הטענות היחידות בנושא שהתגלו בסוף השבוע. במקביל, גם עיתונאי לשעבר ב"מירור" שדווקא הזדהה בשמו, ג'יימס היפוול, העיד גם הוא - בראיון ל"אינדפנדנט" וראיון נוסף לעיתון אוסטרלי - על האזנות שהיו נהוגות בצהובון, עוד בסוף שנות ה-90. לדבריו, כתבי העיתון נהגו אז לחטט בתאים קוליים של סלבריטאים. היפוול, יש לציין, הוא עבריין מורשע שישב בכלא לאחר שהורשע בפרסום כתבות על חברות שבמקביל סחר במניותיהן.

בתגובה לכל הדיווחים, הפיצה אתמול חברת "טריניטי מירור", המוציאה לאור של הצהובון, הודעה לקונית: "עמדתנו ברורה. עיתונאינו עובדים במסגרת מגבלות החוק הפלילי, והקוד האתי של מועצת העיתונות".

גם פירס מורגן על הכוונת

הגילוי האחרון גם מרחיב את השערורייה אל מעבר לאוקיינוס האטלנטי, שכן עורך ה"מירור" בתקופה הנדונה, עד שנת 2004, היה לא אחר מאשר פירס מורגן, האיש שלימים החליף את לארי קינג ב-CNN, וכיום מנחה את התוכנית היוקרתית "הערב עם פירס מורגן" ברשת החדשות האמריקאית. מורגן מיהר לפרסם הודעת הכחשה: "מעולם לא האזנתי לטלפון, מעולם לא אמרתי לאיש לעשות כן, ולמיטב ידיעתי מעולם לא פירסמתי מידע שהושג באמצעות ציתות. לא הייתי מודע לדבר כזה, ומעולם לא נחשפתי לראיות שעשויות להוביל למסקנה אחרת".

אדם אחד שוודאי מחייך בעקבות הגילויים החדשים הוא דייוויד קמרון. בדיון החירום בנושא שנערך השבוע בפרשה בפרלמנט הבריטי, הותקף ראש הממשלה בצורה חריפה, משום שהעסיק כיועץ את אנדי קולסון, ששימש כעורך ה"ניוז אוף דה וורלד" בשיא תקופת ההאזנות ונעצר בפרשה. קמרון תקף בחזרה את יו"ר האופוזיציה, אד מיליבנד, והזכיר לו שגם הוא העסיק עיתונאים, ושאחד מיועציו כיום הוא עורך לשעבר ב"מירור". "אני לא אתפלא אם גם ה'מירור' יצטרך לענות על כמה שאלות בקרוב", רמז - וכנראה לא תיאר לעצמו עד כמה מהר תתממש הנבואה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully