וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תא"ל ניצן אלון נפגש עם הרב יוסף שלום אלישיב

יהושע בריינר ומוטי לוי

20.7.2011 / 0:01

האוגדונר המופקד על גזרת יהודה ושומרון, הנתון למתקפה מתמדת מצד המתנחלים ואנשי הימין, נפגש עם הפוסק החרדי הבכיר. הרב אישר בפניו: "צריך לפעול ביד קשה נגד המסתננים לקבר יוסף"

מי שמוגדר באחרונה כאויב ההתיישבות ביהודה ושומרון, תא"ל ניצן אלון, מנסה להתקרב חזרה לציבור הדתי. מפקד אוגדת יהודה ושומרון נפגש אמש (שלישי) עם הפוסק החרדי הבכיר, הרב יוסף שלום אלישיב, בבית הרב בירושלים.

הפגישה החריגה נערכה ברקע האירועים האחרונים סביב קבר יוסף בשכם, וברקע כוונת גורמי הימין להיכנס למתחם ללא אישורים. הגעתו של תא"ל אלון, מושא להפגנות מול ביתו, ונשוא קריאות בימין להדחתו מצה"ל בשל מה שמוגדר "חדירת השמאל הקיצוני לצבא", הרימה לא מעט גבות בחצר הרב, לאור בכירותו של האוגדונר. הרב אלישיב מסר לתא"ל אלון כי הוא מגבה אותו, ותומך בהפעלת יד קשה נגד מי שנכנס ללא אישור לשכם. "דין הנכנסים ללא אישור - כמאבדים עצמם לדעת", אמר לו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תא"ל אלון. המתנחלים טוענים שהוא "איש השמאל הקיצוני"/מערכת וואלה!, צילום מסך

ייתכן שהפגישה הגיעה לקראת הכניסה המתוכננת לקבר בשבוע הבא, שתואמה עם צה"ל, ואלון מנסה להיעזר באלישיב, כדי שימנע כניסה בלתי חוקית של מתפללים לעיר הפלסטינית. לדברי גורמים בביתו של הרב, אלון הדגיש בפניו כי הכניסה לקבר ללא תיאום מסכנת הן את החיילים והן את המתפללים. לדבריהם, הרב הסכים עם הדברים.

בתנועת "גרעין שכם", הקוראת להחזרת "הנוכחות היהודית" לקבר, אמרו בתגובה כי "יש לקוות שהפגישה תחזק את הבנתם של מפקדי צה?ל לחשיבותם של המקומות הקדושים ביו?ש, ואת חשיבות פתיחתם ליהודים בגישה חופשית וקבועה, כפי שראוי וצריך במקום שהינו סמל לאומה". לטענתם, "אלפי יהודים רוצים להגיע לקבר, ולא יכולים עקב מגבלות הצבא. הגיעה העת לשנות מציאות זו ולשוב לקבר יוסף".

(עידכון ראשון: 22:17)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully