וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש בצה"ל: מתנחלים ינסו להסתנן הלילה לקבר יוסף

יהושע בריינר

4.7.2011 / 0:03

צה"ל אישר ביקור מאובטח במתחם שבשכם, אך הפעילים טוענים כי מספר האישורים קוצץ באחרונה. הם מאיימים להסתנן הלילה לקבר ללא אישור: "נחדש נוכחות יהודית בקבר בלי בג"ץ ובלי בצלם"

כוננות מוגברת בפיקוד מרכז ובמשטרת מחוז ש"י לקראת אפשרות שחסידי ברסלב ומתנחלים ינסו לבקר הלילה (שלישי) בקבר יוסף שבשכם ללא אישור. צה"ל והמשטרה אישרו הערב כניסה של 15 אוטובוסים אל הקבר לקיום ההילולה המסורתית, אולם המתנחלים טוענים כי מדובר במספר נמוך מאוד של מבקרים. כתוצאה, הם מתכוונים לשבש את הכניסה המאושרת והמאובטחת ולהיכנס ללא פיקוח אל תוך המתחם.

לטענת המתנחלים, הצבא החליט ביממה האחרונה להפחית את מספר הנכנסים שאושרו ועל כן האירוע יוחרם על ידי מועצת שומרון והרב אליקים לבנון. פעילי ימין הוסיפו כי אם צה"ל לא יאפשר כניסה לכלל המתפללים, "תהיה אנרכיה מוחלטת".

אתמול עתרו מספר פעילי ימין לבג"ץ בבקשה לקיים אירוע הילולה גדול באזור צומת חווארה. לאחר שמערכת הביטחון חשפה בפני השופטים מידע מודיעיני, הציעו השופטים גרוניס, הנדל ופוגלמן לפעילים לקיים את העצרת באלפי מנשה מחשש שהעצרת המתוכננת תוביל לכניסה המונית ובלתי מאושרת לשכם. לאחר שסירבו הפעילים להצעת השופטים - נדחתה עתירתם.

"אנחנו נדאג לעצור את כלל האוטובוסים של הצבא ונדאג שאף אחד לא ייכנס", אומרים הפעילים. "אם המשטרה תעצור אוטובוסים שלנו בדרכם לקבר, ייחסמו צירי תנועה ותושבי גב ההר יצאו אל קבר יוסף". פעיל הימין מאיר ברטלר, מראשי "גרעין שכם", אמר הערב כי "הקשר עם יוסף בל ינתק ואנחנו נמשיך לחדש את הנוכחות היהודית במקום בלי בג"ץ ובלי בצלם. מי שחושב שיכול להשתיק קולם של אלפים טועה".

צה"ל הודיע אתמול כי ימנע כניסות לא חוקיות אל הקבר. "ניסיונות כניסה פיראטיים למתחם הקבר מסכנים את המתפללים ומסיטים את כוחות צה"ל ממשימתם המרכזית, שהיא ההגנה על תושבי יהודה ושומרון. צעדים משפטיים ינקטו נגד העבריינים". בצבא מתכוננים גם לאפשרות כי פעילים יתבצרו במתחם הקבר ולפיכך כוחות מג"ב גדולים נמצאים בכוננות.

עוד על קבר יוסף

למה מבקרים בקבר יוסף? על קהילת "שובו בנים"
פעילי ימין: "ביום ראשון נתפרץ לקבר יוסף"
השרה לבנת: אחייני נרצח ע"י מחבל במסווה של שוטר

(עדכון ראשון: 21:43, 03.07.11)

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully