וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילי ימין: "ביום ראשון נתפרץ לקבר יוסף"

יהושע בריינר

29.6.2011 / 6:47

בשל הקצבת מספר אוטובוסים נמוך מצד צה"ל, ולרגל יום ההילולה של יוסף שנערך בא' בתמוז, הפעילים מזהירים כי יתפרצו למתחם הקבר בשכם בליווי חסידי ברסלב. "לא ימנעו מאיתנו להתפלל"

סיבוב נוסף בקרב על הכניסה לקבר יוסף: ביום ראשון בלילה צפוי להתקיים ביקור המוני בקבר, בליווי ובאבטחת צה"ל, לרגל יום ההילולה של יוסף שנערך בא' בתמוז. עם זאת, פעילי הימין וחסידי ברסלב הבהירו כי הם אינם מתכוונים להישמע להנחיות הצבא שמתכוון, לדבריהם, לאפשר כניסה של 12 אוטובוסים בלבד. בצבא בחרו לנקוט משנה זהירות בהכנסת האוטובוסים, נוכח אירועי הכניסה למתחם הקבר לפני כחודש, אז התבצרו פעילי ימין במתחם הקבר וסירבו להתפנות ממנו, כאשר רק בעזרת כוחות גדולים של מג"ב פונו מהמקום עשרות מתפללים.

בימים האחרונים מתקיימים באוגדת יהודה ושומרון ובפיקוד מרכז דיונים קדחתניים בניסיון למצוא דרך לאבטח את הכניסה - ולמנוע כניסה לא מאושרת לקבר. אחת ההצעות שהועלו היא לתת לכל מתפלל מאושר צמיד בצבע מזהה. אלא שלכך מתכוננים גם חסידי ברסלב, ולצורך כך רכשו מאות צמידים שיועברו לכלל המתפללים. התוכנית של הפעילים היא פשוט לפרוץ אל תוך מתחם הקבר, ולהיכנס כמעט בכל מחיר לתפילה בשכם.

"לא ימנעו מאיתנו להתפלל אצל הצדיק"

בנוסף, כחלק מההיערכות, הופצו מודעות ענק בשכונות החרדיות, וכן הופצו קונטרסים על ידי חסידים המספרים על חשיבות התפילה בקבר יוסף. החסידים חברו לפעילי הימין וקיימו עמם ישיבות במטרה להבין כיצד ניתן יהיה לעקוף את החסימות הרבות, ואת הכוחות הגדולים שצה"ל מתכוון להציב במקום. "נביא לאזור אלפי בני אדם, ולא יעזור שום מחסום - את יהודה ושומרון אנחנו מכירים יותר טוב מהפלסטינים או מהצבא. אנחנו נגיע לקבר. אם יהיו כאלה שיתבצרו בקבר - זה יהיה רק באשמת צה"ל", הסביר בנימין מחלב, מראשי ארגון "יסוד עולם" המארגן תפילות בקברי צדיקים.

"מערכת הביטחון יודעת שיש רצון וביקוש גדול, אבל מאשרת רק מספר מצומצם של אוטובוסים, לא ימנעו מאיתנו להתפלל אצל הצדיק", הוא הבהיר, "צה"ל מחזיר אותנו 10 שנים לאחור, לימי האינתיפאדה. מה שהיה בפעם הקודמת, כשמאות מתפללים התבצרו בקבר יהיה רק פרומיל ממה שיקרה בראשון בלילה".

בקרב החסידים וההתיישבות הופצו גם בימים האחרונים מפות ובהן מסלול רגלי אל מתחם הקבר, כאשר כלל המסלולים כוללים גם מעבר דרך מחנה הפליטים בלטה הסמוך. בעלייה האחרונה לקבר, שבה נכנסו פעילים דרך מחנה הפליטים, אף נפתחה לעברם אש מצד הפלסטינים.

בצה"ל לא מתרגשים מאיומי הפעילים, וממשיכים להיערך לקראת כניסת המתפללים. "מספר האוטובוסים נותר קבוע במהלך כל הכניסות, למעט בפעם האחרונה שבה הגדלנו באופן חריג את מספר המתפללים", אומרים גורמי ביטחון, "נמנע מכל מי שמתכוון להיכנס בצורה בלתי חוקית מלהגיע לקבר יוסף".

ידיעות נוספות בנושא קבר יוסף:
ח”כים מהימין נכנסו לקבר יוסף, לראשונה באור יום
לפני כחודש: עימותים בקבר יוסף בין צה”ל למתפללים
לפני כחודשיים: צה”ל עצר 17 פעילי ימין שניסו להגיע לקבר יוסף

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully