וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כים מהימין נכנסו לקבר יוסף, לראשונה באור יום

פנחס וולף

14.6.2011 / 12:56

חברי שדולת ארץ ישראל בכנסת הפגינו נוכחות בשכם, ונכנסו לקבר יוסף הבוקר תחת אבטחה כבדה. ח"כ אלדד: "לא יגרשו אותנו מכאן בכוח"; ח"כ גילאון: "לממשלה יש אובססיית מוות וקברים"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: יח"צ, עריכה: אמיר קוטיגרו)

קבוצה גדולה של חברי כנסת וסגני שרים מהימין ביקרה הבוקר (שלישי) בקבר יוסף בשכם. רכבי צבא ממוגנים ליוו למתחם את זאב אלקין, איוב קרא, דני דנון, ציפי חוטובולי ולאה נס מהליכוד, ואת אורי אריאל, יעקב כ"ץ ומיכאל בן ארי מהאיחוד הלאומי.

לביקור התלוו גם כמה ממנהיגי המתנחלים, בהם יו"ר מועצת יש"ע דני דיין, וראש מועצת שומרון, גרשון מסיקה, שאירח את הקבוצה. עיתונאים לא הורשו לסקר את הסיור, שלראשונה זה עשור התקיים באור יום, באחד האתרים המתוחים ביותר בשטחים מבחינה ביטחונית. באותו מקום נורה למוות לפני כחודשיים בן יוסף לבנת, כששוטר פלסטיני פתח לעברו באש לאחר שפרץ מחסום במתחם. יצוין כי ביקור דומה שהיה אמור להתקיים במלאת שלושים למותו בהשתתפות דודתו, השרה לימור לבנת, בוטל בהוראת הצבא. השרה לבנת, שחזרה הלילה מביקור באיטליה, לא השתתפה הבוקר בסיור.

"המתים חשובים לימין יותר מהחיים"

הח"כים, המאוגדים תחת "שדולת ארץ ישראל בכנסת", שבו בביקור היום על קריאתם "להשיב את המתחם לשליטה ביטחונית ואזרחית מלאה של ישראל". זכות זו, לטענתם, מעוגנת בהסכמי אוסלו. ח"כ אריה אלדד אמר בתום הסיור כי "אנו יכולים - וחייבים - להשיב את הנוכחות היהודית לקבר, מבחינה צבאית ואזרחית". לטענתו, "אם לא נעשה זאת, הערבים יידעו שאפשר 'לגרש יהודים' מארץ ישראל בכוח - וברצח".

כמה מהמשתתפים בסיור אף הביעו זעם על כך שהביקור תואם מראש עם כוחות הביטחון המקומיים, לאחר שהבחינו בנוכחות בולטת של שוטרים פלסטינים. אלה הגבירו את נוכחותם בפאתי העיר מאז אירוע הירי.

הח"כים הגיעו לקבר כאורחיו של ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה. לדברי מסיקה, "הביקור הבוקר בקבר יוסף הוא אירוע היסטורי, תיקון קטן וראשוני לחטא בו לוקה חלק מההנהגה בדורנו של 'והיינו כחגבים בעינינו'. זכינו בשנה האחרונה לשפץ את מבנה הקבר ולבנות מחדש את המצבה של יוסף הצדיק שנהרסה ע"י פורעי הרשות הפלסטינית והמחבלים במדים הנקראים משום מה 'משטרה פלסטינית'".

ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) אמר לאחר האירוע: "אני חש היום בושה וגאווה. בושה על הכניעה למחבלים שמאבטחים ח"כים, וגאווה שעם ישראל לא נוטש את ההיסטוריה שלו ולא מפקיר את יוסף הצדיק".

יו"ר סיעת מרצ, ח"כ אילן גילאון, שבאופן טבעי לא השתתף בסיור, התייחס בשיחה עם וואלה! חדשות ל"אובססית הקברים" של חברי הכנסת שביקרו במתחם, כלשונו. "המתים חשובים יותר לממשלה ולימין מאשר לחיים. המוות הפך למעשה לטעם החיים עבורם", אמר.

עוד על קבר יוסף:
בן יוסף לבנת נהרג מאש שוטר פלסטיני
לבנת טוענת: אחייני נרצח על ידי "מחבל"
מדוע להסתנן לקבר במתחם צבאי סגור?

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully