וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תפילה בקבר יוסף: "יהודים מסתננים כל לילה"

24.4.2011 / 20:58

חרף אזהרות הצבא מפני סכנת התלקחות העלולה להוביל לירי, עשרות מתפללים יהודים מסתננים לקבר בשכם מדי לילה, מתחת לאפם של חיילי צה"ל. המתנחלים: "נמשיך להגיע לקבר"

תקרית הירי שהתרחשה הבוקר (ראשון) בה נהרג בן יוסף לבנת, היא התקרית הקשה ביותר שנראתה בקבר יוסף מאז ננטש על ידי צה"ל בשנת 2000, במהלך האינתיפאדה השנייה. בתשע השנים האחרונות, מאז מבצע חומת מגן, הפכו העליות הפירטיות לקבר יוסף למנהג של קבע, בעיקר עבור חסידי ברסלב ואנשי נוער הגבעות. בשנים האחרונות, תדירות הכניסות לקבר עלתה וכמעט מידי לילה הגיעו אליו בכלי רכב מתפללים, מתחת לאפם של חיילי צה"ל ואנשי הרשות.

המתנחלים וחסידי ברסלב מגבים את כניסתם לקבר בכך שעל פי הסכמי אוסלו, מתחם קבר יוסף בשכם ובית הכנסת "שלום על ישראל" ביריחו אמורים להיות בשליטה ישראלית מלאה. "הכניסות תמיד נעשות בלילה כאשר המטרה היא לא להיתפס, לא על ידי החיילים ולא על ידי השוטרים הפלסטינים. זו ממש לא בעיה להיכנס לשכם", סיפר אחד מחסידי ברסלב שנוהג להתפלל בקבר, "הרבה פעמים מתחיל אחרינו מרדף של הפלסטינים עד שאנחנו יוצאים משם, מבחינתו זו זכות גדולה להתפלל שם. זה לא שאנחנו מחפשים אקשן". עוד סיפר החסיד כי בדרך כלל, כאשר ידוע כי יש משטרה פלסטינית במקום, הוא וחבריו נמנעים מלהיכנס אבל לעיתים קרובות המקום פשוט לא מאויש כלל, במקרים כאלה הם "פשוט נכנסים לקבר ויוצאים בלי לעשות בעיות. אנחנו לא מחפשים להסתבך ולא מקללים את הפלסטינים, לומר שאנחנו מתגרים זה שקר".

לדברי חסיד אחר, מותו של לבנת לא ירתיע אותם מלהמשיך ולהיכנס לקברי צדיקים, "דווקא עכשיו הכניסות אל קבר יוסף הצדיק יימשכו במלוא עוזם וביתר שאת. הדבר הזה לא שובר אותנו, לא צה"ל ולא הפלסטינים יעצרו אותנו. אנחנו נמשיך לפקוד את קברו של הצדיק לילה לילה, עד שייתנו ליהודים להתפלל במקום בכל זמן שירצו".

סיור תפילות בכפרים

חסידי ברסלב שנכנסו הלילה למתחם שייכים לפלג של החסידות אשר חברים מתוכו נוהגים לפקוד מידי לילה קברי צדיקים בערים פלסטיניות. הם נכנסים לקבריהם של בני אהרן - איתמר ואלעזר, בעוורתא, קבר יהושע בן נון בכפר כיפל חארס וכן לקברי צדיקים נוספים. מספר מתפללים ציינו כי בשנה האחרונה גבר המתח בין השוטרים הפלסטינים למתפללים בקבר יוסף וכי בשנה האחרונה היו מספר מקרים בהם ירו שוטרים פלסטינים לאוויר. לפני מספר שבועות אף נרשם עימות שהפך לתגרה בין קבוצת חסידים, ביניהם לבנת, לבין שוטרים פלסטינים. האירוע נגמר בכך שהחסידים ברחו למחסום חווארה ומשם לירושלים.

בשלוש השנים האחרונות הבחינו בצה"ל במגמה של המתפללים לפקוד תכופות את קבר יוסף והחלו להגביל את הכניסות לתוך שכם בתיאום עם הרשות והמועצה האזורית שומרון. בצה"ל הזהירו את המתפללים מפני כניסות לא מאושרות, חששם היה כי כניסה לא חוקית תוביל לתקרית ירי או להסלמה משמעותית בגזרה. במסגרת הביקורים המתואמים - לאחרונה אף הגיעו שרים בממשלה לקבר ולפני מספר שבועות נערכה במקום חתונה של שניים מתושבי שומרון שאת החופה ערך רב החטיבה.

"למרות שבשנים האחרונות צה"ל מאשר יותר ויותר כניסות, הוא לא יכול לעמוד בביקוש העצום של האנשים שמבקשים להתפלל על קברו של הצדיק. לצערנו אף אחד לא שיער שכניסה שכזו, על אף שלא הייתה מאושרת, תיגמר בהוצאה להורג של ממש על ידי השוטרים הפלסטינים", אמר גורם בשומרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully