וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ההשוואה בין תא"ל אלון לאייכמן - חציית קו אדום"

יהושע בריינר

19.6.2011 / 17:49

יממה לאחר אקט המחאה הסוער מול ביתו של מפקד אוגדת איו"ש, הביעו בימין תרעומת על הקריאות הקשות שנשמעו בהפגנה. "עם השוואות לנאצים, לא נוכל לנהל מאבק מוצלח"

ההשוואה שעשה פעיל ימין בין הצורר אדולף אייכמן למפקד אוגדת יהודה ושומרון, תת-אלוף ניצן אלון, עוררה גינויים חריפים במחנה הימין. במהלך הפגנה שהתקיימה אמש מול ביתו של אלון במושב ניר בנים, אמר פעיל הימין דוד ויסקוט מקריית ארבע כי "גם אייכמן היה רק בורג במערכת. התרגום בעברית לאייכמן זה אלון, הוא בסך הכל עיברת את השם שלו מגרמנית לאנגלית". השר לנושאים אסטרטגיים משה (בוגי) יעלון אמר בתגובה כי הוא "מגנה בתוקף את ההפגנה ומוקיע את ההתבטאויות הקשות כלפי תא"ל אלון".

יעלון הוסיף כי "תופעות מסוג זה הן מגונות, חותרות תחת יסודות הדמוקרטיה ופוגעות בביטחון המדינה. עלינו, כממשלה וכחברה, להילחם בתופעות בלתי נסבלות אלו, בהן מפגינים קיצוניים מול בתיהם של קציני צבא בכירים, ופוגעים לא רק בהם ובבני משפחתם, אלא גם בצה"ל כולו. אם יש למי מהמפגינים טענות – שיתכבד ויעלה אותן בדרכים הראויות לכך, ולא באמצעות הפגנה מכוערת וביטויי גנאי קשים".

ראש מועצת יש"ע דני דיין הצטרף לגינויים, אך בד בבד תקף את התנהלותו של אלון. לדבריו, "אין ספק שתא"ל אלון הוא קצין נועז שמקדיש את עיקר זמנו להגנת מדינת ישראל ואזרחיה בהצלחה ובתושייה", אמר דיין, "יחד עם זאת, רבות מן הטענות המושמעות כנגד יחסו המוטה להתיישבות מחד ולרשות הפלסטינית מאידך - יש להן, לצערי, על מה לסמוך. כשקראתי את דבריו לאחר תחקיר הרצח של בן יוסף לבנת הי"ד - לא יכולתי לשתוק עוד".

עוד באותו נושא:

המתנחלים נגד האוגדונר: "להוציא השמאל הקיצוני מצה"ל"

"האשמות שווא נגד חיילי צה"ל"

דיין סיפר כי נפגש עם אלון לפני כשבועיים בשיחה שאותה הגדיר כטעונה וארוכה. "אלון אמר בתקשורת שאילו ערבים היו רצים כך אל עבר חיילי צה"ל, האירוע היה נגמר באותה צורה. זו השמצה. חיילי צה"ל לא היו יורים צרורות אל עבר אנשים לא חמושים ושאינם מסכנים אותם כשהם בדרכם החוצה ממקום תפילה. את לבנת רצחו במתכוון. זה היה מבחינתי הקש ששבר את גב הגמל. התקשרתי אליו כקצין במיל' יותר מאשר כיו"ר מועצת יש"ע. מילא לדבר סרה במתיישבים, אבל להאשים האשמות שווא את חיילי צה"ל כדי להלבין את פשעי הפלסטינים? זהו כשל ערכי חמור".

יחד עם זאת, דיין ביקש לציין כי "כל זה לא מצדיק בשום פנים ואופן את ההפגנות מול ביתו של ניצן ואת ההיטפלות לבני משפחתו", הפעם גם נחצה קו אדום כשאיש אחד קישר מול המצלמה בין שמו של אלון לבין שמו של אחד מן הגרועים שבצוררי היהודים. האיש שאמר את זה איננו נער מופרע אלא אדם מבוגר. המשטרה יודעת את שמו ואת כתובתו. אינני מבין כיצד לא נלקח עדיין אחר כבוד לתא המעצר. אולי מישהו רוצה לטפול את האשמה על 'ה-מתנחלים' כולם במקום על העבריין עצמו. אם ניתן לאנשים הזויים וקיצוניים לפרוח עם תגי המחיר שלהם וההשוואות לנאצים - לא נוכל לנהל שום מאבק ציבורי מוצלח, צודק ככל שיהיה. הם תמיד 'יחטפו' את המאבק הצודק ביותר למחוזות רעים גם מוסרית וגם פרקטית, ויכשילו אותו" .

מנגד, גם בשמאל נשמעו גינויים חריפים לדבריו של פעיל הימין. בארגון "שלום עכשיו" ציינו בתגובה כי "המפגינים מול אלון הם עוכרי ישראל שמבזים את צה"ל ואת זכר השואה ומייצגים עולם ערכים מעוות ומסוכן. המתנחלים התבלבלו והם בטוחים שצה"ל ומפקדיו עובדים אצלם ומותר לפגוע ולהסית כנגדם ככל העולה על רוחם".

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully