וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתנחלים נגד האוגדונר: "להוציא השמאל הקיצוני מצה"ל"

יהושע בריינר

17.6.2011 / 9:51

לטענת פעילי ימין ומתנחלים, "אלון הוא נציג השמאל הקיצוני בצה"ל". במקביל, בימים האחרונים החלו המתנחלים בקמפיין נגד מפקד חטיבת בנימין, במחאה על פינוי המאחז "עלי עין"

עליית מדרגה במתיחות שבין הימין לבין מפקד אוגדת יהודה ושומרון: קבוצה של מתנחלים ופעילי ימין מתכננים להגיע מחר (שבת) בשעות הערב לביתו של מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תא"ל ניצן אלון, בקריאה - "להוציא את השמאל הקיצוני מצה"ל".

ההפגנה מתוכננת להתקיים מול ביתו של תא"ל אלון במושב ניר בנים, הסמוך לקריית מלאכי והיא מסמנת עליית מדרגה ביחסים המעורערים שבין ההתיישבות ביהודה ושומרון לבין האוגדונר. מארגני המחאה הם ככל הנראה פעילים מאיזור השומרון הזועמים על מה שהם מגדירים יחסו העוין של ניצן להתיישבות.

היחסים בין האוגדונר לבין המתנחלים עלו בשנה האחרונה על שרטון, כשהשיא היה בשבוע האחרון - אז חשפו הפעילים מסמך ובו קרא ניצן למפקדים להימנע מליידע חיילים מרקע ימני על פינויים קרבים על מנת שאלה לא יידעו את חבריהם.

בכרוז שפורסם לקראת ההפגנה מפרטים הפעילים את הסיבות שהובילו למתיחות ביחסים. "ניצן מתקיף מאחזים באישון לילה", נכתב בכרוז, "תוך תקיפה אכזרית של תושביהם. הוא הורה לחיילים לירות במתיישבים כדורי גומי ופלסטיק, הוא דורש להוציא מצה"ל חיילים דתיים וימנים, הוא הגדיר את רציחתו של בן יוסף ליבנת כ'תקרית' וטען כי רצח משפחת פוגל היה בגלל תג מחיר".

היסטוריה של הפגנות

לטענת הפעילים, התנהגותו ה"שמאלנית" של אלון מושפעת על ידי אשתו - לשטענתם פעילת שמאל בארגון מחסום ווטש. גורמים בכירים בצה"ל המקורבים לאלון מכחישים בתוקף את הטענה.

אלון עצמו נחשב לאחד מהקצינים המבריקים בצה"ל וכמי שמיועד להתקדם בתפקידיו בצבא. בעברו פיקד על סיירת מטכ"ל ועל מבצעים חשאיים שעל אחד מהם אף קיבל צל"ש. כמו כן פיקד על חטיבת ההפעלה באגף המודיעין, ובתקופת כהונתו התדהקו הקשרים בין צה"ל למנגנוני הביטחון ביהודה ושומרון והרשות הפלסטינית, והשקט היחסי באיזור מיוחס לפעילותו.

למרות זאת, הפיגועים בשומרון, ושיאם בפיגוע הקשה באיתמר, החריפו את היחסים בינו לבין ההתיישבות. המתנחלים לא סימנו רק את אלון - בימים האחרונים החל קמפיין בהובלת ועד מתיישבי בנימין נגד מפקד חטיבת בנימין סער צור, זאת בשל הרס המאחז עלי עין. המתנחלים אף הפיצו את מספר הטלפון האישי של המח"ט, זאת לאחר שלדבריהם איפשר הריסת כרם של ישראלי סמוך לשילה.

אלון אינו מפקד אוגדת יהודה ושומרון היחיד שביתו וחייו הפרטיים הופכים מקור להפגנות של פעילים. קודמו בתפקיד, תא"ל נועם תיבון, נחשב ל"סדין אדום" בעיני הפלגים הקיצוניים יותר בקרב המתנחלים, ומדי שבוע נערכה הפגנה מול ביתו בתל אביב. גם בקיבוץ צרעה, שם גרה אימו, סבלו מהתקפות, כאשר כתובות גרפיטי בגנותו רוססו על קירות מבנים ביישוב.

הפגנות סוערות של פעילי ימין התקיימו גם מול ביתו של אלוף הפיקוד הקודם, גדי שמני, ביישוב רעות. מהצד השני נרשמו גם הפגנות של פעילי שמאל מבילעין וניעלין מול ביתו של מפקד החטיבה בזכרון יעקב.

עוד על העוינות בין פעילי הימין לבכירים בצה"ל:
מתנחלים מול בית ברק: ”תתעסק בפיליפינית שלך"
מתנחלים: ”אלוף פיקוד המרכז זייף מסמך צבאי"
פעילי ימין הפגינו מול ביתו של האלוף נווה
צעיר מרעננה חשוד בהפצת סרטון נגד שי ניצן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully