וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעיר מרעננה חשוד בהפצת הסרטון נגד שי ניצן

יהושע בריינר, איילה חננאל ומוטי לוי

12.1.2011 / 0:01

המשטרה פשטה הערב על ביתו של צעיר ברעננה ועצרה אותו בחשד שעמד מאחורי הפצתו באינטרנט של הסרטון בו קריאה לרצוח את המשנה לפרקליט המדינה. לחבריו אמר שהיה איש שמאל שהתפכח

חוקרי היאחב"ל של המשטרה פשטו אמש (שלישי) על ביתו של צעיר תושב רעננה בחשד שהפיץ באינטרנט את הסרטון שקרא לרצח עו"ד שי ניצן, המשנה לפרקליט המדינה. החשוד, נשוי ואב לילד בשנות ה-30 לחייו, הוא ראש ארגון "ניצחנו וננצח" והוא אף עומד בראש ארגוני ימין נוספים. בפשיטה המשטרתית הוחרם מחשבו האישי ומכשיר הטלפון הסלולרי שלו. מקורביו אמרו שלאחרונה הביע תסכול מכך שהפרקליטות סוגרת לטענתו תיקים של הסתה והמרדה נגד אנשי שמאל.

פרקליטו של החשוד, עורך הדין ציון אמיר, שנשכר לייצגו על ידי עמותת "חננו", אמר בתגובה למעצר כי מרשו מכחיש את החשדות נגדו. "הוא מכחיש באופן נמרץ את הכנת הסרטון או הפצתו וטוען שהוא נגד אלימות מכל סוג שהוא", מסר. החשוד צפוי להגיע להארכת מעצר הבוקר בבית משפט השלום בפתח תקווה.

מדובר בצעיר שהחל בחודשים האחרונים להתלבט בהפגנות הימין והציג עצמו כ"שמאלני שהתפכח". הוא סיפר כי בעברו היה איש שמאל עד שהבין את "דרך האמת" ואף כינה את אנשי השמאל כאנטישמים. "התפקיד שלי הוא שאנשים יראו אותי ויבינו שהשמאל מנסה להוביל אותנו לאבדון. אני הייתי שם ויודע טוב מאוד שאין שם כלום", אמר בהפגנה שנערכה לאחרונה בבת ים נגד מגורי ערבים בעיר. פעילי ימין אף התגאו בכך שאיש שמאל כמוהו "ערק" לשורותיהם.

שלשום פורסם דבר הסרטון ובעקבות הפרסומים הודיעו במשטרה ובשירות הביטחון הכללי על פתיחה מידית בחקירה. בסרטון נטען שניצן, האמון על אכיפת החוק על ישראלים בשטחי הגדה המערבית, אינו חוקר הסתה כביכול שמבוצעת על ידי הפלסטינים. כתובת שולח הסרטון, אשר נחתם בסיסמה "כהנא צדק", מתחזה לכתובתו של שר המשפטים, יעקב נאמן.

מפיצי הסרט זעמו על כך שניצן הורה שלא לחקור קריאה "לסרס מתנחלים" וכן שלא לחקור את אוצרי התערוכה בה הוצגו מיצגים פוגעניים של שר החוץ, אביגדור ליברמן, אולם כן קרא לחקור מקימי קבוצות גזעניות ברשת הפייסבוק. "את האיש הזה צריך לרצוח ומהר, הוא בוגד בעם ישראל ועוזר לערבים", נאמר בסרטון.

(עדכון ראשון: 22:17, 11.01.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully