וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנחלים מול בית ברק: "תתעסק בפיליפינית שלך"

16.3.2011 / 17:40

עשרות מתנחלים הפגינו מול ביתו של שר הביטחון בת"א בדרישה לפיטוריו, וטענו כי "מדיניותיו ההרסנית הובילה לפיגוע באיתמר". חלקם התחפשו לשוטרי יס"מ והניפו "צו פינוי" למגדלי אקירוב

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכת וידאו: אמיר קוטיגרו)

המתנחלים חוגגים את פורים מוקדם מהצפוי: כמה עשרות בני נוער מיהודה ושומרון הפגינו היום (רביעי) מול ביתו של שר הביטחון אהוד ברק, במגדלי אקירוב בתל אביב. חלקם הגיעו למקום כשהם מחופשים לשוטרי יס"מ, והניפו "צו הריסה" לביתו של השר. המהלך הוא חלק מקמפיין בו פתחו ועדי המתיישבים של שומרון ובנימין ותנועת קוממיות כדי להביא לפיטורו של ברק, בעקבות מה שהם מכנים "מדיניותו ההרסנית". בהמשך הגיע למקום גם טרקטור, שנועד "להרוס" את מגדלי אקירוב.

לדברי מארגני ההפגנה, הרצח שאירע בהתנחלות בסוף השבוע האחרון "לא כוון רק כלפי איתמר, אלא מהווה איום על כל עם ישראל". אחד המפגינים אמר, כי "גם מאיתמר רואים את מגדלי אקירוב ואת מגדלי עזריאלי. בתל אביב יושבים בשקט רק בזכות צה"ל שנמצא בכל יהודה ושומרון, ושדואג שהמחבלים לא יגיעו לכאן".

"ברק התיר את דמנו"

מדובר בצעד משמעותי ראשון של ראשי המתנחלים בתגובה לפיגוע באיתמר, בו נרצחו חמשת בני משפחת פוגל. ראשי המתנחלים מתכננים לצאת בקרוב בקמפיין גדול נגד ברק, אותו הם רואים כאחראי לפיגוע, במטרה להביא לפיטוריו. לטענת גורמים בהתנחלויות, מדיניותו של ברק אפשרה את ביצוע הפיגוע, והם מפנים אצבע מאשימה כלפי הסרות מחסומים שבוצעו בתקופת כהונתו במשרד הביטחון.

יו"ר ועד מתיישבי השומרון, בני קצובר, אמר שלשום כי "ברק התיר את דמנו. הוא מאפשר לערבים להשתלט על אדמות ואינו מאפשר בנייה יהודית. הוא מוביל מדיניות שמטרתה לעקור את איתמר ו-100 אלף יהודים. הוא הגורם הבעייתי מספר אחת". בין היתר, אמרו המפגינים היום מול ביתו של ברק: "באנו להגיד לאהוד ברק: תעזוב אותנו, תתעסק בעניינים שלך. יש לך עוזרת פיליפינית לטפל בה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully