וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן באיתמר: "הנקמה היא לא הקו המנחה הרצוי"

שר החוץ ויו”ר ישראל ביתנו ביקר בהתנחלות שאיבדה בליל שישי חמישה מבני משפחת פוגל. בהתייחסו לפיגוע אמר ליברמן כי ”יש פה בית הריגה, אותם מחזות שפעם קראנו עליהם רק בספרים”

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה:גדי וינסטוק)

ארבעה ימים לאחר הטבח של חמשת בני משפחת פוגל בהתנחלות איתמר, ביקר הבוקר (שלישי) במקום שר החוץ ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. השר נענה להזמנת ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה ולפי דוברו הוא הגיע להתנחלות על מנת "להעביר מסר של חיזוק לתושבי איתמר בעקבות הרצח המזעזע". במהלך ביקורו סמוך לבית משפחת פוגל אמר ליברמן כי "אתה מגיע לכאן ורואה את כל הפוגרום הזה - יש פה בית הריגה, אותם מחזות שפעם קראנו עליהם רק בספרים, בלב היישוב היהודי. אני כרגע רוצה להשאיר את הוויכוחים הפוליטיים בצד, חובתה של המדינה להבטיח את ביטחונם של היישובים, בלי קשר למיקום ובלי קשר לדעות פוליטיות".

ליברמן הוסיף ואמר כי "אין ספק שהמדינה פה נכשלה. כשאנחנו מדברים על 'ויתורים כואבים' וכשאנחנו מדברים על פשרות, צריך שהפשרות יהיו רק מדיניות-פוליטיות ולא פשרות בביטחון. בתחום הביטחון לא יהיו פשרות. הדבר החשוב ביותר להבין הוא שככל שלוחצים על מדינת ישראל לחזור לגבולות 67', פירושו של דבר שחמאס ישלוט פה. אותו התהליך שקרה ברצועת עזה הולך לקרות פה בשומרון. גם שם העברנו את השליטה לאבו מאזן ואנשיו וראינו מה התוצאה. הגורם החזק בשטח הוא חמאס ואין שום סיכוי אחר חוץ משחמאס יתפוס פה את השלטון".

בהתייחסו לרשות הפלסטינית אמר ליברמן כי "צריך לתפוס את הרוצחים ולהעניש אותם במלוא החומרה ולהפיק את הלקחים מאירוע זה. מדינת ישראל צריכה לשדר לכל העולם שההסתה היא שהתירה את דמם של המתיישבים. ברשות הפלסטינית מנציחים את הטרור בכל מקום אפשרי. ההסתה הזו היא הגורם הראשון לכל הפעילות החבלנית ביהודה ושומרון ובכל מדינת ישראל. מי שמחנך לשפיכות דמים, אי אפשר לדבר איתו על שלום. המסורת היהודית לא נוקמת ונוטרת. הנקמה היא לא הקו המנחה הרצוי, בטח לא בעת הזו".

"יישוב עם 28 יתומים"

ליברמן אף נכנס לבית המשפחה שנטבחה ואמר כי "אני חייב להביע הערצה לתושבי איתמר, אני לא מכיר עוד יישוב שהיו בו כל כך הרבה אסונות. ביישוב הזה נרצחו 22 תושבים על ידי מחבלים. יישוב עם 28 יתומים, הדבר הזה אסור שיחזור על עצמו. אנחנו מחויבים לביטחונם של אזרחי ישראל לפני הכל". ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה אמר כי "הרצח הזה יכול היה להימנע. אני קורא לממשלת ישראל: לא יעלה על הדעת שהיישוב איתמר לא יכוסה כמו כל יישוב עם כל האמצעים הטכנולוגיים".

יו"ר ועד מתיישבי שומרון, בני קצובר, שנלווה לביקור השר אמר כי "ההתנהלות של המדינה בשנתיים האחרונות, משאירה את התחושה שתושבי איתמר יכולים להיות קרבן. אנחנו חווים מעשי הרס ופשיעה ומי שמיעד אותנו לעקירה ולגירוש, מסמן את תושבי איתמר כצאן לטבח. לאחר הפגיעה של אויבינו, מותר לחזור לישראל לחזור לבנייה. חייבים להקים חמישה יישובים חדשים לזכר הנרצחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully