וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילי ימין הקיפו את רכבו של מפקד אוגדת איו"ש

יהושע בריינר

4.7.2011 / 8:34

פעילי ימין בעטו במכוניתו של מפקד אוגדת יהודה ושומרון ניצן אלון, ששב על עקבותיו. 20 אוטובוסים של מתפללים נכנסו הלילה לשכם, ועשרות מסתננים ומפירי סדר נעצרו במתחם קבר יוסף

פעילי ימין טוענים כי תקפו הלילה (שני) את מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תת-אלוף ניצן אלון. לדבריהם, הם הקיפו את מכוניתו בצומת תפוח, בעטו בה ואילצו את אלון להימלט מהמקום. דובר צה"ל הכחיש את הטענות, ומסר בתגובה כי לא מדובר היה אלא בכמה צעירים, שטפחו על מכוניתו של מפקד האוגדה.

הסתננות של אלפי בני אדם לקבר יוסף בשכם, מאי 2011. דובר צה"ל
מסתננים מגיעים בשעת לילה לקבר יוסף/דובר צה"ל

עוד בנושא:
בצה"ל חששו ממהומות הלילה בקבר
המתפללים הודיעו מראש על מהומות
ח"כים מהימין ביקרו בקבר - באור יום

התקרית אירעה בזמן שמאות פעילי ימין נכנסו לתפילה בקבר יוסף בשכם. הביקור תואם על ידי צה"ל, וקדם לו ויכוח בין ראשי מערכת הביטחון למתנחלים. אלה טענו כי צה"ל אישר מספר קטן מדי של אוטובוסים להגיע למתחם - כעשרים. אל הקבר הגיעו לבסוף גם מתפללים שלא אושרה כניסתם מראש, וכעשרים מהם נעצרו. כמו כן, נעצר צעיר בחשד שתקף פלסטיני וריסס אותו בגז פלפל. פעיל ימין אחר נעצר לאחר שניסה להימלט עם רכבו לתוך העיר שכם, ושלושה נעצרו בחשד שניסו למכור כרטיסי כניסה מזויפים למתחם הקבר. תשעה נעצרו לאחר שפרצו מחסום סמוך עם רכבם.

למרות העובדה שהצבא אישר את כניסת המתנחלים לקבר, שבו נורה למוות המתפלל בן יוסף לבנת לאחר שפרץ מחסום במתחם המתוח, המתנחלים עדיין לא הסתפקו באישור שניתן להם. לטענתם, צה"ל מתנכל להם, ויש חשש ל"אנרכיה מוחלטת" אם לא יורשו ביקורים בהיקף רחב יותר בקבר. מועצת שומרון ורבה? אליקים לבנון אף החרימו את האירוע אמש, ואמרו כי יש לאפשר כניסה לכל מתפלל שחפץ בכך.

צה"ל הודיע אתמול כי ימנע כניסות לא חוקיות אל הקבר. "ניסיונות כניסה פיראטיים למתחם הקבר מסכנים את המתפללים ומסיטים את כוחות צה"ל ממשימתם המרכזית, שהיא ההגנה על תושבי יהודה ושומרון. צעדים משפטיים ינקטו נגד העבריינים", נמסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully