וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלחמה ב"חוק החרם" נמשכת: ח"כ מולה הציע לבטלו

פנחס וולף

14.7.2011 / 13:09

בהצעתו מסביר ח"כ שלמה מולה כי הגדרת החרם הרחבה והקביעה כי מדובר בעוולה נזיקית מהוות פגיעה בליבת חופש הביטוי הפוליטי במדינת ישראל. "החוק גורם לישראל נזק חמור בזירה הבינ"ל"

ח"כ שלמה מולה (קדימה) הגיש היום (חמישי) למזכירות הכנסת הצעת חוק לביטול "חוק החרם". מולה הביא בהסבריו את חוות הדעת המשפטית שפרסם היועץ המשפטי של הכנסת, איל ינון, טרם אישור החוק, ובה נכתב כי העוולה הנזיקית המצוינת בחוק בדמות קריאה לחרם "יוצרת עילת תביעה נזיקית לתשלום פיצויים בגין קריאות לחרם שמטרתן להשפיע על הוויכוח הפוליטי בנוגע לעתיד יהודה ושומרון, ויכוח המצוי בליבת המחלוקת הפוליטית במדינת ישראל".

עוד הבהיר מולה, כי ההגדרה הרחבה לחרם בלשון החוק, בצירוף הקביעה כי מדובר בעוולה נזיקית, "הינן בבחינת פגיעה בליבת חופש הביטוי הפוליטי במדינת ישראל, המביאה מרכיבים אלה בהצעת החוק אל סף האי-חוקתיות וייתכן שאף מעבר לכך".

לדברי מולה, "מעבר לסוגייה המשפטית באשר לחוקתיות החוק ולפגיעה הממשית בחופש הביטוי, מדובר בחוק הגורם לישראל נזק חמור בזירה הבינלאומית ומאיים על דמותה הדמוקרטית של ישראל בעיני העולם. על כן, מוצע לבטל את החוק ולמנוע התערבות של בג"ץ בהחלטות הכנסת".

גם היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הבהיר לאחר אישור החוק כי הוא סבור שישנם קשיים חוקתיים משמעותיים ב"חוק החרם", אך כי עם זאת, יגן על החוק בפני בג"ץ, כפי שנדרש ממנו במסגרת תפקידו.

עוד על "חוק החרם":
משפטנים לווינשטיין: "חוק החרם פוגע בכבוד האדם"
האיחוד האירופי: "מודאגים מהשלכות חוק החרם"
נתניהו מגן על חוק החרם: "אסור להחרים את אחינו"

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully