וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וינשטיין: "יש קשיים חוקתיים משמעותיים בחוק החרם"

גלעד גרוסמן

12.7.2011 / 0:02

יממה לאחר אישור "חוק החרם" מביע היועמ"ש הסתייגות מסעיפיו המלאים. במשרד המשפטים מדגישים כי מציעי החוק לא הטמיעו בנוסח הסופי את כל הערות אנשי המשרד

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין סבור כי ישנם קשיים חוקתיים משמעותיים ב"חוק החרם", כך נכתב בהודעה שפרסם אמש (שלישי) משרד המשפטים. במשרד ביקשו להבהיר את עמדתו של וינשטיין, שהוצגה לפני כשבועיים בוועדת חוק, חוקה ומשפט של הכנסת. עם זאת, וינשטיין צפוי להגן על החוק בבג"ץ.

הכותרות האחרונות על "חוק החרם":

קמפיין החרם: תלונה פלילית הוגשה נגד שלום עכשיו
לבני על חוק החרם: "הממשלה רודפת את אזרחיה"
משפטנים על חוק החרם: "על בג"ץ לפסול אותו"

יהודה וינשטיין בכנס לשכת עורכי הדין פברואר 2010. עומר מירון
"קו אדום". וינשטיין/עומר מירון

במשרד המשפטים הסבירו כי נוכח קשיים שהתגלו בהצעת החוק המקורית, התנהלו מגעים בין גורמים שונים במשרד המשפטים ובין מציעי החוק במסגרתם הועברו מהמשרד הערות שונות שמטרתן הפיכת החוק למידתי יותר, כך שיעמוד לתפיסת היועץ במבחנים חוקתיים בהתאם לפסיקת בית המשפט העליון. במשרד המשפטים אומרים כי חלק מההערות התקבלו והוטמעו בנוסח הסופי של הצעת החוק וחלק לא.

ככל הנראה, מי שייצג את המדינה בעתירה הוא היועמ"ש של הכנסת, אייל ינון, שאתמול חיבר חוות דעת נוקבת על הבעייתיות בחוק, אולם הוא צפוי להגן עליו. ייתכן שוינשטיין יתבקש להגיש חוות דעת משלו בנוגע לחוק.

בהודעה חזר משרד המשפטים על דברים שאמר בשעתו המשנה ליועץ המשפטי, עו"ד רז נזרי, לפיהם הנוסח שגובש מהווה סוג של "קו אדום" מבחינת עו"ד וינשטיין וכי "כשנמצאים על גבול, הרי שבכל צעד קטן עלולים לחצות אותו". עוד צוין בהודעת משרד המשפטים כי "בבוא העת וככל שיידרש, תוצג עמדה מפורטת מטעם היועץ המשפטי לממשלה בפני בג"ץ בעניין זה".

(עדכון ראשון: 20:58)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully