וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני על חוק החרם: "הממשלה רודפת את אזרחיה"

יו"ר האופוזיציה תקפה את החוק שעבר בכנסת, ואמרה כי מדובר בסתימת פיות אזרחית. לדבריה, "לנתניהו אין הבנה מה מותר ומה אסור". היא מזהירה : "זו כריכה של ההתנחלויות עם שאר המדינה"

יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני גינתה היום (שלישי) בחריפות את חוק החרם, שעבר אתמול בכנסת בקריאה שנייה ושלישית. בדבריה, תקפה מנהיגת מפלגת קדימה את ראש הממשלה בנימין נתניהו, שנעדר מההצבעה בכנסת, ואמרה כי החוק נועד "לסתום את פיותיהם של אזרחי המדינה".

לדברי לבני, החוק עבר תחת חסותה של "ממשלה שרודפת את אזרחיה". היא אמרה כי מדובר ברפיסות ובחולשה של ראש הממשלה נתניהו. "הוא אפילו לא נוכח, אלא רק מלמל משהו על אי נוחות וריח רע", כלשונה. "הממשלה לא פועלת למען המדינה - היא מנסה למנוע מאזרחי ישראל לפעול נגדה. לממשלה אין חוט שדרה ערכי, ולראש הממשלה אין הבנה לגבי מה מותר ומה אסור, מה נכון ולא נכון".

ציפי לבני בכנס הכלכלי החברתי, אוקטובר 2010. אורי לנץ
"התוצאה תהיה שהעולם יחרים את כל מוצריה של ישראל". לבני/אורי לנץ

כמו כן, הביעה לבני ביקורת רבה על התקנות המוצעות בחוק, שמיועדות "לסתום את פיהם של אזרחי המדינה", להגדרתה. "אני חולקת על מי שדורשים חרמות, אך אלחם על זכותם להביע את דעתם. החוק לא ימנע את החרמות הבינלאומיים נגד ישראל, אלא להפך". לדבריה, "ישראל הופכת לבעייתית יותר בתפיסה הבינלאומית - וגרוע מכך, הממשלה כרכה את ההתנחלויות יחד עם מקומות אחרים במדינת ישראל. התוצאה תהיה שהעולם יחרים את כל מוצריה של ישראל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

לבני התייחסה בנוסף לגינוי הנרחב שנשמע בציבור כלפי החוק, ואמרה כי לא מדובר במאבק בין ימין לשמאל, אלא ב"מאבק של ציבור ציוני, אוהב המדינה, שמשרת בצבא ושנלחם במחיר חייו על המדינה ועל האופי שלה". כמו כן, היא התייחסה לרבנים דב ליאור ויעקב יוסף שנעצרו לאחרונה, לאחר שסירבו להתייצב לחקירה, והתייחסה לסערה שפרצה באוניברסיטת חיפה, לאחר שנודע כי בכמה מהטקסים שנערכו בה לא הושמע ההמנון הלאומי. לדברי לבני, אותו רוב בישראל שנאבק נגד החוק הוא גם "אותו ציבור שאינו מוכן להיות במטוטלת שבין רבנים שלא מכירים בחוק, לבין אוניברסיטאות שלא מאפשרות לשיר את התקווה".

מוקדם יותר היום, התבטא בחריפות נגד חוק החרם גם בכיר הליכוד והשר לענייני מודיעין, דן מרידור. בשיחה עם וואלה! חדשות, אמר מרידור כי חוק החרם "עוזר לדה-לגיטימציה נגד ישראל", וציין כי הוא "נלחם בכל כוחו" לעצור אותו. "כמעט הצלחתי לשכנע את ראש הממשלה נתניהו בעניין, אבל בסוף החוק עלה", אמר, והסביר שבשל כך נאלץ להיעדר מההצבעה.

מרידור אמר כי החוק מסייע לתדמית של ישראל כמדינה שאוסרת על חופש ביטוי, וכי אין בחוק שום תועלת. "מי שמבצע חרמות הם קבוצה קטנה של אנשים. אני נגד חרם, אבל לא צריך למנוע אותו בחוק". הוא אמר כי "חיינו בלי החוק הזה 60 שנה, מה קרה פתאום? החוק יהפוך להיות נקודת חיכוך". הוא ציין כי החוק הוא "חלק ממגמה לצמצם אפשרויות של אנשים לומר את דעתם. זו פגיעה בחרויות בלי שום הצדקה. המדינה לא נהיית יותר דמוקרטית מחוק כזה, חבל. עלינו לתת לאנשים להתבטא, גם כשאני לא אוהב את דבריהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully