וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנה בת"א: "אני מחרים התנחלויות, תעצרו אותי"

עשרות בני אדם הפגינו נגד חוק החרם. הם מתחו ביקורת על הח"כים שנעדרו מההצבעה, חילקו רשימות של "מוצרים אסורים" המיוצרים בהתנחלויות, והזהירו מפני הפיכת ישראל ל"נון דמוקרטיה"

עשרות בני אדם באו הלילה (שלישי) לכיכר רבין בתל אביב והפגינו נגד חוק החרם. המפגינים אמרו כי החוק מהווה "סתימת פיות, משום שאינו מאפשר להביע דעה כלשהי בישראל". אחד מהם, יוסי, אמר לוואלה! חדשות כי החוק בעייתי מאוד, משום שהוא "למעשה מוציא את הכיבוש מחוץ לחוק, ולא מאפשר להפגין נגדו". לדבריו, העברת החוק אמש בכנסת מוציאה את האכיפה בישראל מידי הרשויות, ומאצילה אותה לידי היחיד - "ולידיו של כל אדם שטוען כי הוא נפגע". הוא הצטרף בכך לכמה מפגינים אחרים, שחזרו על הביטוי "מדרון חלקלק" בדברי הביקורת שהשמיעו בעצרת, ואמרו כי החוק מהווה פתח מסוכן לקראת הפיכתה של ישראל ל"נון-דמוקרטיה".

הפגנה בכיכר רבין בתל אביב נגד חוק החרם, יולי 2011. אורי לנץ
עשרות מחו בכיכר: "מדרון חלקלק והפיכת ישראל לנון-דמוקרטיה"/אורי לנץ

המפגינים הניפו שלטים עליהם נכתב "לא ניתן שיסתמו לנו את הפה", וקראו להחרים מוצרים שמקורם בהתנחלויות, חרף האיום בתביעה הצפוי למי שקורא לעשות זאת. כמה מהם חילקו כתובות של אתרי אינטרנט, בהם מופיעות רשימות של מוצרי מכולת ומוצרים אחרים המיוצרים במפעלים בשטחי יהודה ושומרון. אחד מהם אמר לוואלה! חדשות כי למרות שעצם חלוקת החוברת ובה רשימת המוצרים - או אפילו הזכרת קיומה - מהווים עילה לתביעה, הוא אינו חושש מכך. לשאלת מפגינה צעירה שעמדה לידו, הוא אישר: "כן, יש גם אפליקציה לאייפון", והדריך אותה כיצד להוריד לטלפון הנייד שלה את רשימת "המוצרים האסורים". כמה מהמפגינים הודיעו כי פתחו קבוצות בפייסבוק שכותרתן: "אני מחרים, תעצרו אותי". אחרים באו לכיכר כשסרט דביק סותם את פיהם, והניפו כרזות שעליהן נכתב "רק כשזה נוח לביבי השוק חופשי?".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
הפגנה בכיכר רבין בתל אביב נגד חוק החרם, יולי 2011. אורי לנץ
בהפגנה חולקו רשימות של מוצרים המיוצרים בשטחים כדי להחרימם. יש גם אפליקציית אייפון/אורי לנץ

החוק אושר אמש בקריאה שנייה ושלישית בכנסת, ברוב של 47 חברי כנסת מול 38 מתנגדים. לפי התקנות החדשות, אדם שייזום חרם על גוף ישראלי בשל מיקומו הגיאוגרפי, יהיה נתון לתביעה על ידי מי שרואה את עצמו נפגע מכך - וזאת ללא צורך בהוכחת הנזק. רבים מחברי הכנסת והשרים לא הגיעו להצבעה, ובהם ראש הממשלה בנימין נתניהו. גם שר הביטחון אהוד ברק וחברי סיעתו, העצמאות, לא הצביעו. חלק מהנעדרים אמנם התקזזו עם עמיתיהם, אך המפגינים מתחו ביקורת על אלה שלא טרחו כלל להגיע למשכן, כמו גם על מי שהיו בדיון אך בחרו שלא להשתתף בהצבעה - יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, למשל.

אחד המפגינים אמר: "הרבה חברי כנסת לא טרחו בכלל לבוא להצבעה, שהייתה על החוק החשוב ביותר שעלה בשנים האחרונות. זה בכלל לא משנה אם הם רצו להצביע בעד או נגד". חברו הביע אופטימיות מסוימת: "אולי זה עדיף שראש הממשלה התבייש לבוא ולהצביע בעד החוק, ותירץ תירוץ קלוש להיעדרותו. אולי יש עוד תקווה שנתניהו יתפכח ויעשה משהו בעניין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully