וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מגן על חוק החרם: "אסור להחרים את אחינו"

פנחס וולף

13.7.2011 / 16:21

רה"מ נקרא להתייחס לחוק מעורר המחלוקת בפני מליאת הכנסת ובחר לתקוף את חברי קדימה באומרו שהם אלו שיזמו מלכתחילה את הצעת החוק. "כולך פוזה וסיסמאות", אמרה יו"ר האופוזיציה בתגובה

ערוץ הכנסת

(צילום: באדיבות ערוץ הכנסת)

לאחר הביקורת על היעדרותו מההצבעה על "חוק החרם" ביום שני, התייחס בצהריים (רביעי) ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להצעת החוק שעוררה סערה ציבורית. "לא בוחרים לכבד חוקים שאוהבים ולא לכבד חוקים שלא אוהבים. אני אישרתי את החוק. אם לא הייתי מאשר הוא לא היה מגיע והוא גם לא היה עובר. אני נגד חרמות המכוונות נגד ישראל בכלל וגם נגד חרמות המכוונות לקבוצות מסוימות במדינת ישראל", אמר במהלך נאומו במליאה.

עוד על "חוק החרם":
גוש שלום עתרה לבג"ץ: "חוק החרם - כתם שחור"
ברוב של 47 מול 38: הכנסת אישרה את חוק החרם
חוק החרם מסוקר בעולם: "מנטליות מצור ישראלית"

"לא לגיטימי להטיל ספק בדמוקרטיה הישראלית"

"יש לנו אחים במעלה אדומים, בגוש עציון, באריאל", המשיך נתניהו. "אתם רוצים לקפל את המקומות הללו? תלכו לכנסת, תשכנעו, תקימו ממשלה שתפעל בדרך זו, אבל לפגוע במשפחות ובילדים באריאל או בגוש עציון זה לא צעד לגיטימי. אלה שקוראים לחרמות נגד ישראל ואומרים שממשלת ישראל צריכה לממן אותם, או המוחרמים צריכים לממן את המחרימים זה אבסורדי. בשל כך תמכתי בחוק. יש לכם ויכוח על עוולה אזרחית? יש לכם יש לכם את כל האמצעים הדמוקרטים לפעול בהם. לא לגיטימי להטיל ספק בדמוקרטיה הישראלית".

נתניהו פנה אל חברי קדימה ואמר: "האמת הפשוטה היא שאתם יזמתם, תמכתם. למה שיניתם את דעתכם? היה לחץ ואתם חברי הכנסת למה שיניתם את דעתכם? היה לחץ ואתם חברי הכנסת בקדימה התקפלתם תחת הלחץ. שמעתי הטפות בעיקר מקדימה, ואני חייב להציב שאלה: אתם יזמתם את החוק. זה לא כולכם, אבל חברים מרכזיים, למשל יו"ר סיעת קדימה דליה איציק, יואל חסון, רוחמה אברהם, מגלי והבה, צחי הנגבי". חברי קדימה זעמו והרבו בקריאות ביניים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

"יש ריח רע מהחוק הזה ומקורו בממשלה"

נתניהו המשיך ופירט את סעיפי הצעת החוק המקורית: "אכן שונה החוק. אני רוצה להראות איך הוא שונה. אני מנסה להבין מדוע הח"כים של קדימה, שתמכו בהצעת החוק המקורית החליטו להתנגד לה בהצעת החוק הסופית. אולי היא הייתה רכה והוקשחה ולכן שינו את דעתם? אני רוצה להראות מה כללה ההצעה המקורית: היא כללה את יהודה ושומרון וכללה גם את הסעיף על העוולה האזרחית ואת הסעיף של איסור פלילי. היא כללה גם סעיפים שעוסקים באזרחים שאינם אזרחים, בחרם שהוטל על ידי ישות מדינית זרה. זאת הייתה הצעת החוק המקורית שתמכו בה חמישה חברים מכובדים בקדימה. הם מתרעמים כי זה לא נוח. השאלה למה הם שינו את דעתם. הסעיפים הבעייתיים סולקו בוועדת שרים לחקיקה".

יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, הגיבה לדבריו של ראש הממשלה ואמרה, כי "הוא חטף ביקורת שהוא לא היה כאן, ואז כרגיל הוא זה שנכנע ללחץ, וכשאני יושבת ומקשיבה לראש הממשלה, כל כולו חרחור שנאה בין חלקי העם השונים. ראש ממשלה שלא מבין מהי דמוקרטיה, חלול מכל ערך, לא מבין ששוויון הוא לא טובה שאתה נותן למישהו. כולך פוזה, סיסמאות נבובות, וניצול כוח, פחד, ריב ומדון. לפני שלא באת, דיברו יועציך על אי נוחות שיש לך, על ריח רע שיש מהחוק הזה. הבעיה היא שהממשלה היא מקור הריח הרע. ההחלפה שלכם היא הפתרון".

לבני המשיכה ואמרה: "החוק הזה הוא לא לטובת מדינת ישראל - הוא נגדה. אני לא אתן לך שוב לייצר מאבק פטריוטי ימני נגד ארגונים שמשתפים פעולה עם האויב, זה ייכשל".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully