וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השיחות בין ישראל לטורקיה יחודשו במהלך החודש"

נציג טורקיה בוועדת האו"ם לחקר המשט סיפר לעיתון טורקי כי צוות המו"מ נשאר כפי שהוא ויקיים את פגישותיו בני יורק. מוקדם יותר אמר דני אילון כי ישראל לא תתנצל, למרות דרישת טורקיה

לאחר שכשלו טורקיה וישראל להתגבר באחרונה על המחלוקות ביניהן, הן יערכו סבב שיחות נוסף במהלך חודש יולי בניו יורק, כך דיווח בצהריים (שבת) העיתון הטורקי "הורייט".

"השיחות אמורות להתקיים בסוף יולי", כך אמר ל"הורייט" הנציג הטורקי בוועדת האו"ם לחקר אירועי המשט לרצועת עזה, אוזדם סנברק. "לוח הזמנים של סבב השיחות הבא לא נקבע עדיין, אך השיחות הולכות להתקיים בני יורק", אמר והוסיף כי "לא היה שום שינוי בצוות המשא ומתן". צוות האו"ם לחקירת המשט הטורקי לעזה אמור להגיש את ממצאיו למזכ"ל האו"ם, באן קי מון, לפני ה-27 ביולי.

עוד על יחסי ישראל טורקיה:
דו"ח המשט לעזה: "צה"ל השתמש בכוח מופרז"
"נבחנת אפשרות לפיצוי עקיף של נפגעי המשט לעזה"
דעה: סוד שיקום היחסים עם טורקיה טמון בכלכלה

צוות האו"ם ובו נציגים מישראל ומטורקיה אמור היה להגיש את הממצאים ביום רביעי האחרון, אך הדבר נדחה עקב חילוקי הדעות בין הצדדים. הדו"ח יטיל, על פי גורמים מדיניים בירושלים, את האשמה הן על ישראל והן על טורקיה.

ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, אמר אתמול כי "זה לא בא בחשבון" להחזיר את היחסים עם ישראל לפסים נורמליים, כל עוד לא תתקבל התנצלות מצד ישראל על הריגתם של תשעת הפעילים הטורקים הפרו-פלסטינים שהיו על סיפונה של המרמרה, הספינה הטורקית שהייתה בדרכה לעזה בשנה שעברה. שני תנאים נוספים שהעמיד ארדואן לנורמליזציה ביחסים בין המדינות הם הסרת הסגר הישראלי על עזה, וכן מתן פיצוי לנפגעים מהעימותים עם כוחות צה"ל על סיפון המרמרה.

"נורמליזציה של היחסים בין שתי המדינות לא באה בחשבון, אלא אם ישראל תתנצל על פעולתה הבלתי חוקית, שעברה על כל החוקים והערכים הבינלאומיים, תשלם פיצויים לקרוביהם של אלו שאיבדו את חייהם באירוע האכזרי, ותסיר את האמברגו על עזה – עיר בריבונות פלסטינית", אמר ארדואן לקולות מחיאות הכפיים של חברי מפלגתו. היום התייחס סגן שר החוץ, דני אילון, לדרישות טורקיה בוועדת פאלמר, לחקירת אירועי המשט, ואמר כי "ישראל לא תתנצל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully