וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נבחנת אפשרות לפיצוי עקיף של נפגעי המשט לעזה"

פנחס וולף

5.7.2011 / 0:27

גורמים מדיניים טוענים כי כניסיון לשיקום היחסים עם טורקיה, נבחנת האפשרות שישראל תעביר כסף לקרן טורקית שתעביר את הכסף לנפגעי המשט ומשפחותיהם. בדרך זו תימנע ישראל מתביעות

האם טורקיה וישראל נמצאות בדרכן להתגבר על המשבר שיצרו אירועי המשט הטורקי לעזה? גורמים מדיניים אמרו אמש (שני) לוואלה! חדשות כי אחת מאפשרויות הפשרה שנבחנות היא הקמת קרן של ממשלת טורקיה שאליה ממשלת ישראל תעביר כסף. לדברי הגורמים, באופן רשמי, תוכל הקרן לעשות כרצונה בכסף ומשמעות הדבר היא שישראל לא תעביר את הכסף למשפחות ההרוגים באופן ישיר, אך בעקיפין תפצה את נפגעי המשט. אפשרות זו נועדה בין היתר, למנוע אפשרויות של תביעות מצד משפחות הנפגעים הטורקיות, כיוון שישראל לא מודה שהיא אשמה בנזקים שנגרמו להן. עם זאת, יש לציין כי מדובר רק באחת מהאפשרויות ולא בטוח שזו תהיה התוצאה הסופית. באופן רשמי, טורקיה עדיין דורשת התנצלות מישראל ופיצוי למשפחות ההרוגים, אך ישראל מתנגדת לכך.

ככל הנראה, הצדדים ידונו באפשרות במהלך הימים הקרובים בניו יורק, שם יוגש ביום חמישי דו"ח ועדת פאלמר, ועדת האו"ם שבחנה את אירועי המשט הטורקי לעזה בשנה שעברה. לשם כך, ימריא הלילה המשנה לראש הממשלה, משה יעלון, לארצות הברית, וימשיך את הדיונים בנושא עם הגורמים הרלבנטיים, ככל הנראה בניסיון למתן את מסקנות הדו"ח. בין היתר, ייפגש יעלון גם עם גורמים בכירים במשרד החוץ הטורקי, עמם כבר נפגש לאחרונה כדי לדון בשיקום היחסים בין ישראל לטורקיה.

עוד באותו נושא:
ברק: ”יש לנו עניין ליישר את ההדורים עם טורקיה”
”נתניהו התכוון להתנצל בפני טורקיה וחזר בו”
נתניהו במכתב לארדואן: ”מקווה לשקם את היחסים”

ברק וליברמן חלוקים

בתוך כך, אתמול נודע כי מחלוקת חריפה פרצה לאחרונה בין שר הביטחון, אהוד ברק, ובין שר החוץ, אביגדור ליברמן, בעניין חידוש הייצוא הביטחוני לאנקרה. ברק תומך בחידוש הייצוא, לעומת ליברמן שמתנגד לכך, ולא מעוניין בהתחממות היחסים בין המדינות. בתגובה למחלוקת אמר הערב גורם במשרד החוץ כי "לא סתם נקבע בחוק ששלושה משרדים - משרד ראש הממשלה, משרד הביטחון ומשרד החוץ, צריכים לקבל החלטה שכזאת", והוסיף כי "מאחר שלמשרד הביטחון, שנלחץ על ידי התעשיות הביטחוניות, יש את השיקול הכלכלי, צריך לחשוב גם על השיקולים האסטרטגיים, המדיניים והביטחוניים בעניין". לשכת שר הביטחון סירבה להגיב לנושא.

מוקדם יותר התייחס ברק ליחסים בין ישראל לטורקיה. בישיבה של סיעת העצמאות, אמר השר כי "טורקיה, כאחת מארבע מדינות מפתח באזור, חשובה מאוד. היום, כשאנחנו ביחסים לא פשוטים עם הסעודים, ביחסי עוינות עם האירנים וביחסי שלום עם מצרים אך היא עוברת טלטלות, יש לנו עניין ליישר את ההדורים עם טורקיה ולמצוא דרך לשים מאחורינו את העבר. מה שהיה היה. טורקיה נשארה מדינה חשובה ביותר במזרח התיכון".

(עדכון ראשון: 22:27, 04.07.11)

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully